افزونه جلالی را نصب کنید.
دو عضو حماس در دیدار با امام جمعه اهل سنت بندرعباس و جمعی از علما:

حماس با عملیات طوفان الاقصی دولت صهیونیست را لرزاند

  • کد خبر : 25358
  • 16 اسفند 1402 - 11:57
حماس با عملیات طوفان الاقصی دولت صهیونیست را لرزاند
دو عضو حماس در سفر به استان هرمزگان با امام جمعه اهل سنت بندرعباس و جمعی از علما دیدار و به تشریح چگونگی عملیات الاقصی و شرایط فعلی حاکم بر غزه پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس در این دیدار که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، همدردی عمیق خود را با مردم غزه ابراز داشت.
شیخ جمالی با اشاره به مقاومت و ایستادگی مردم غزه، آرزوی آزادی مسجد الاقصی و پایان یافتن اشغالگری‌ها را از خداوند متعال خواستار شد.
وی در بخشی از سخنان خود گفت: ما با مردم غزه همدردیم و برای آزادی کامل مسجد الاقصی و سرزمین‌های اشغالی دعا می‌کنیم.
امام جمعه اهل سنت همچنین از جامعه جهانی بویژه کشورهای اسلامی خواست تا با حمایت‌های مادی و معنوی خود به مردم غزه کمک کنند تا بتوانند در برابر فشارها و جنگ نابرابر صهیونیست ایستادگی کنند و پیروز شوند.

عبدالرحمن شدید مسئول تربیت و قرآنی حماس در کرانه غربی و عضو مکتب سیاسی حماس در این دیدار با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: «این عملیات در شرایطی انجام گرفت که فشارها از جوانب مختلف بر مردم غزه و الاقصی زیاد شده بود؛ زندان‌های اسرائیل بیش از ۵ هزار فلسطینی را در اسارت نگه می‌داشت که انواع شکنجه‌ها و ظلم‌ها بر آنها تحمیل می‌شد. از طرف دیگر نزدیک به بیش از ۱۵ سال محاصره غزه مردم را در شرایط بسیار بدی قرار داده بود. وی با بیان اینکه مردم غزه تا زمان طوفان الاقصی تحت فشار شدید بودند، افزود: این‌ها به خاطر حضور بن غفیر و سیموریچ دو تن از تندروترین نیروهای صهیونیسم در دولت نتانیاهو بود که با دولت نتانیاهو ائتلاف کرده بودند و نتانیاهو برای رضایت آنها حاضر بود انواع فشارها را بر مردم تحمیل کند. از طرف دیگر شهرک نشینی‌ها هم به خاطر سیاست این دو تن افزایش پیدا کرده بود و از جانب دیگر ۴ کشور از کشورهای اسلامی طرح صلح ابراهیم را امضا کرده بودند و دولت آمریکا و اسرائیل فشار می‌آوردند که بعضی دیگر از کشورهای اسلامی مانند عربستان و اندونزی نیز وارد این معادله شوند.»

این عضو حماس افزود: «حماس از حداقل یک سال قبل خود را برای این حمله آماده کرد و با بیش از هزار نیروی نخبه خود به اسرائیل حمله کرد و تعداد زیادی را نابود یا آنها را اسیر کرد.
به گفته وی، مردم غزه پس از طوفان الاقصی حمایت کامل خود را از مقاومت اعلام کردند و هر کدام به نوعی در این مقاومت سهیم هستند.
عبدالرحمن شدید افزود: اکثر مردم غزه در ایجاد تونل‌ها نقش داشتند. از طرف دیگر خیلی از مردم غزه مخصوصاً مادران فرزندان خود را برای جهاد تشویق می‌کنند و از کشته شدن، ترس و هراسی ندارند.
عضو مکتب سیاسی حماس گفت: غزه زیرساختی به آن معنا که در دنیا مرسوم است ندارد به همین خاطر نیز دولت صهیونیست ساختمان‌های غزه را مورد هدف قرار می دهد و زنان و کودکان بی گناه را از بین می برد.»
وی در پایان گفت: «وجود بیش از چهل هزار حافظ قرآن، تربیت قرآنی، معنویت بالا و مادرانی که اهدافی والا دارند بخشی از دلایلی است که مقاومت‌ در غزه را با وجود یکطرفه بودن تجهیزات نظامی ممکن کرده است. ما از خداوند متعال می‌خواهیم که این مقاومت را تا رهایی کامل از دست صهیونیست‌ها ادامه دهد و الاقصی را از چنگال آنها نجات دهد.»
اشرف عوض مسئول بخش جوانان حماس در کرانه غربی و عضو مکتب سیاسی و مسئول‌ ملتقی الشباب المسلم نیز در این دیدار به اوضاع امنیتی اخیر و تلاش های صهیونیست ها قبل از طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: صهیونیست ها با حمایت اسموتریچ برنامه ای برای تزریق یک میلیون شهرک نشین جدید به کرانه باختری داشت که با این اقدام ناکام ماندند.
به گفته وی، کرانه باختری از نظر پروژه های صهیونیستی مکان سبزی است که به دنبال گسیل جمعیت خود در این منطقه برنامه ریزی کردند.
اشرف عوض با بیان اینکه در نگاه اول شاید به نظر آید که برای محافظت از مسجد الاقصی و بیت المقدس فقط جبهه داخلی وجود دارد اما این گونه نیست و خاورمیانه مقابل پیشروی و اشغال صهیونیست ها ایستاده و برای شکست آن بسیج شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=25358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها