افزونه جلالی را نصب کنید.
پیام تبریک و توصیه های امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس به نمایندگان منتخب هرمزگان:

اعتماد مردم به منتخبان اساس وکالت و قانون گذاری است

  • کد خبر : 25373
  • 17 اسفند 1402 - 14:48
اعتماد مردم به منتخبان اساس وکالت و قانون گذاری است
در پی انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس ضمن تبریک به منتخبیان سه حوزه انتخابیه مرکز، غرب و شرق هرمزگان به دلیل اعتماد اکثریت رای دهندگان، طرف اعتماد مردم قرار گرفتن و اعطای امر وکالت را مهم ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: منتخبان در راستای تداوم حمایت‌ مردم، برای تامین حقوق و رفاه عمومی و اعتلای ایران تلاش کنند.

مشکلات را شناسایی کنید

وی با بیان اینکه نمایندگان منتخب دارای سوابق نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر هستند و انتظار از آنها در دوره جدید نیز بیشتر است بر شناسایی و حل مشکلات عمومی و محلی از سوی منتخبین تاکید کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین مراحل عالمانه‌ی قانون‌گذاری، شناسایی مشکلات عمومی و صورت‌بندی درست و اولویت‌بندی آگاهانه‌ی آن‌ها با مقیاس مصالح ملی و سپس تلاش برای رسیدگی به حل‌ آن‌هاست.
به گفته شیخ جمالی، خانه‌ی ملت، امانت‌کده‌ای موقت برای شناسایی و حل مشکلات عمومی است و کسانی در پایان کار، خوشنام دنیوی و رستگار اخروی می شوند که در حل مشکلات مردم گام بردارند نه در جهت تشدید و پیچیده‌کردن این مشکلات! از این رو تشکیل اتاق‌های فکر با حضور کارشناسان متخصص و دلسوز منطقه می‌تواند نمایندگان را در شناسایی مشکلات محلی و دستیابی به راهکارهای حل‌المسائلی یاری نماید.

تاکید بر توجه نمایندگان منتخب به رفاه مردم

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در ادامه توجه به رفاه عمومی را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فلسفه‌های قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری، حداکثرسازی رفاه عمومی است و توجه به این فلسفه، می‌بایست همواره به مثابه‌ی یک مقیاس در اختیار نمایندگان مجلس قرار داشته و پیش از پیشنهاد یا تصویب قوانین، از خویشتن بپرسند که آیا این قانون در جهت رفاه و آسایش مردم است یا خیر؟ سپس در جهت تصویب آن مبادرت ورزند.
وی با تاکید بر پاسداشت اعتماد عمومی ادامه داد: اعتماد، بنیادی‌ترین و کلیدی‌ترین سرمایه‌ی اجتماعی یک فرد یا جامعه است که اغلب مراودات و مبادلات اجتماعی بر آن استوار است. تفویض وکالت رسیدگی به امور عمومی و به طور کلی اعتبار نمایندگی مردم، مرهون اعتماد است که شفافیت و پاسخگویی، از مؤثرترین روش‌های مراقبت از این سرمایه‌ی اجتماعی قلمداد می شود.

تاکید بر گزارش دوره ای نمایندگان از عمکردشان
شیخ جمالی، ارائه‌ی گزارش‌های دوره‌ای از عملکرد نمایندگان و ایجاد بسترهایی برای دریافت سئوالات، ابهامات و انتقادات مردم و نیز استماع صبورانه‌ و مبتنی بر سعه‌ی صدر در مواجهه با آن‌ها را نشان‌دهنده‌ی سلامت شخصیت و عملکرد نمایندگان دانست که از اعتماد عمومی به آن‌ها صیانت می‌کند.
امام جمعه اهل‌سنت و جماعت بندرعباس، اهتمام به اثربخشی و کارآمدی را مهم ارزیابی کرد و گفت: یک نمایند‌ه‌ی کارآمد، مطابق برنامه‌ا‌ی مدون، فعالیت‌ها و دستاوردهای عملکرد خود را پیش از شروع فعالیت، پیش‌بینی کرده و مطالبات حوزه‌ی انتخابی‌اش را شناسایی می‌نماید؛ یعنی می‌داند که در دوره‌ی مسئولیتش به دنبال چیست و چگونه آن‌ها را محقق نماید. لذا اصل بر آن است که این دستاوردهای پیش‌بینی‌شده، چنان پُرمایه، ملموس و پایدار باشند که در پایان دوره، رضایت و دعای نیک مردم را در پی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=25373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها