افزونه جلالی را نصب کنید.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی در شهرستان سیریک

  • کد خبر : 25382
  • 18 اسفند 1402 - 7:47
توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی در شهرستان سیریک
محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به همراه سیدعلی روحانی معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی، مهدی دسینه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان و تنی چند از مسئولین از زیرساخت‌های گردشگری، بندری و ساحلی شهرستان سیریک بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان محمد محسنی در این بازدیدها با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری در سواحل مکران گفت: سواحل بکر و دست نخورده مکران در شهرستان سیریک به لحاظ موقعیت جغرافیایی، منابع طبیعی، گونه‌های جانوری، جنگل‌های حرا و همچنین همجواری با سواحل خلیج فارس از پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری ساحلی و دریایی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه نبود زیرساخت‌های لازم از جمله زیرساخت‌های اقامتی باعث شده بازدید گردشگران از این شهر ساحلی محدود به دیداری چندساعته باشد، ادامه داد: با ایجاد امکانات مناسب با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرستان سیریک می‌توان این منطقه را به یکی از قطب‌های گردشگری ساحلی تبدیل کرد.

محسنی در بازدید از پروژه در حال ساخت گرندهتل مکران گفت؛ هتل مکران در ۵ طبقه در حال ساخت است که امکاناتی نظیر استخر، رستوران، سالن اجتماعات، تاکسی سرویس،
مرکز خرید، فروشگاه صنایع‌دستی، روف گاردن، دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و … دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروزه برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۳۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود، افزود: سرمایه گذاری اولیه مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد ریال بوده که برای تکمیل نیاز به تسهیلات دارد.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به اتفاق شهردار، رئیس شورای شهر سیریک و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از پارک ساحلی و هتل کپری سیریک بازدید کرد.

محوطه‌سازی با کف‌پوش بتنی به متراژ ۱۴۰۰ متر مربع در پارک ساحلی سیریک یکی از زیرساخت‌های گردشگری است که توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و با همکاری شهرداری سیریک انجام شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=25382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها