افزونه جلالی را نصب کنید.

برگزاری اولین جلسه شورای هماهنگی پایگاه‌های میراث‌فرهنگی خلیج‌فارس و دریای مکران

  • کد خبر : 25811
  • 26 اسفند 1402 - 10:45
برگزاری اولین جلسه شورای هماهنگی پایگاه‌های میراث‌فرهنگی خلیج‌فارس و دریای مکران
اولین جلسه شورای هماهنگی پایگاه‌های میراث‌فرهنگی خلیج‌فارس و دریای مکران در دفتر پایگاه بندر تاریخی کنگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، این جلسه با حضور نصرالله ابراهیمی معاون میراث‌فرهنگی بوشهر و مدیر پایگاه‌های زنجیره‌ای خلیج‌فارس و دریای مکران، سپهر زارعی معاون میراث‌فرهنگی هرمزگان، حجت اله آقاییان کارشناس ستادی اداره‌کل امور پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، سجاد قربانی مدیر پایگاه شهر تاریخی حریره کیش، عدنان حسینی مدیر پایگاه بندر چابهار، مهرداد پارسایی مدیر پایگاه بندر سیراف و با حضور مجازی سارا عبادی مدیر پایگاه بندر ماه‌شهر و خلیل آسودی شهردار بندرکنگ به نمایندگی از مدیر پایگاه بندرکنگ در راستای تدوین برنامه‌های پایگاه‌های زنجیره‌ای خلیج‌فارس و دریای مکران برگزار شد.

نصرالله ابراهیمی معاون میراث‌فرهنگی بوشهر و مدیر پایگاه‌های زنجیره‌ای خلیج‌فارس و دریای مکران در این جلسه با اشاره به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: آیین ماه رمضان و میراث ناملموس در پایگاه‌های بافت تاریخی برگزار شود و در اماکن پربازدید نمایشگاه‌های صنایع‌دستی برپا شود.

او افزود: خوشبختانه در هرمزگان دو مدیر پایگاه از شهردار هستند که این کمک می‌کند و می‌توانیم از ظرفیت شهرداری در پایگاه‌ها استفاده کنیم.

ابراهیمی بابیان اینکه دستورالعمل‌های ستاد خدمات سفر به جد پیگیری شود، اظهار کرد: نظارت بر اماکن خدمات بهداشتی نیز در دستور کار مدیران پایگاه‌ها قرار گیرد.

مدیر پایگاه‌های زنجیره‌ای خلیج‌فارس و دریای مکران بیان کرد: هر پایگاه باید برای روز ملی خلیج‌فارس برنامه داشته باشد و نشست های تخصصی و فرهنگی خود را تدوین و اجرایی کند.

او تأکید کرد: ظرفیت‌های استان هرمزگان در حوزه خلیج‌فارس زیاد است و پایگاه‌های کنگ، لافت و حریره می‌توانند نشست های تخصصی در مراسم روز حضور فعال داشته باشند.

جذب اعتبارات، تعامل با شهرداری‌ها، برنامه‌های روز ملی خلیج‌فارس و فعالیت پایگاه‌های بافت ملی در ستاد خدمات سفر در این نشست بررسی شد.  

در ادامه مدیران پایگاه‌های خلیج‌فارس و دریای مکران از بافت تاریخی بندرکنگ، موزه و خانه‌های تاریخی بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=25811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها