افزونه جلالی را نصب کنید.

مراسم رونمایی از لوح ثبتی جهانی افطار در بندرلنگه

  • کد خبر : 26038
  • 08 فروردین 1403 - 9:34
مراسم رونمایی از لوح ثبتی جهانی افطار در بندرلنگه
باحضور محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیرستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان، معاون میراث فرهنگی، رئیس اداره میراث فرهنگی بندرلنگه و جمعی از مسئولین لوح جهانی ثبت افطار در مسجد ملک بن عباس بندرلنگه رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، محمد محسنی در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم با هدف تکمیل سنت‌ها و میراث معنوی جشن رمضان، انجام شده، افزود: افطار بخش جدایی‌ناپذیر از فرهنگ و هویت مسلمانان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: تقویت ارتباطات، همبستگی اجتماعی و ارتقای تعاملات فرهنگی و تشویق افراد به حفظ ارزش‌­های اخلاقی از جمله مزایای افطار است.

او اظهار کرد: در محل رونمایی لوح ثبت جهانی افطار مسجد ملک بن عباس، سفره‌های افطاری پهن شد و روزه داران بعد از اقامه نماز همه سر یک سفره و در کنار یکدیگر روزه خود را باز کردند.

مسجد ملک بن عباس متعلق به اوایل دوره صفوی در سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۶۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و سومین اثر ثبتی هرمزگان در فهرست آثار ملی کشور است.
افطاری، تجلی سنت حسنه اسلامی-ایرانی در مهمان‌نوازی، صله رحم و اطعام ابرار است؛ با سهمیه ایران و مدیریت ایران به صورت مشترک با کشورهای آذربایجان، ترکیه و ازبکستان در فهرست جهانی میراث ناملموس یونسکو ثبت جهانی شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=26038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها