افزونه جلالی را نصب کنید.

مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در کاروانسرای جهانی بستک برگزار شد

  • کد خبر : 26096
  • 10 فروردین 1403 - 0:12
مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در کاروانسرای جهانی بستک برگزار شد
با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان، محمد جلالی فرماندار، حجت الاسلام و المسلمین حسین جهانگیری امام جمعه بستک، سپهر زارعی معاون میراث‌فرهنگی، روسای ادارات میراث‌فرهنگی بستک و بندرلنگه و جمعی از مسئولین مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در کاروانسرای بستک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی شامگاه روز پنج‌شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ در این مراسم با اشاره به ثبت جهانی افطار گفت: آیین افطار ظرفیت بالایی برای ترویج ارزش‌های انسانی و دینی دارد و جایگاه ویژه‌ای در میان مسلمانان دارد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان افزود: افطار علاوه بر جنبه مذهبی، بر مهمان‌نوازی،  تقویت روابط ‌اجتماعی و … نیز توجه دارد.

او با اشاره به برگزاری این مراسم در کاروانسرای بستک گفت: در شهریور سال گذشته، ۵۴ کاروانسرای ایران به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد که کاروانسرای بستک نیز یکی از این کاروانسراها بود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان افزود: برگزاری مراسم‌ رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در این کاروانسرا، نقش بسزایی در معرفی این دو اثر جهانی خواهد داشت.

در محل رونمایی لوح ثبت جهانی افطار  سفره‌های افطاری پهن شد و روزه داران بعد از اقامه نماز همه سر یک سفره و در کنار یکدیگر  افطار کردند. و بـه رشد اقتصـادی کمـک کرده و در نهایت، سـرزندگی و شـادابی عرصـه عمومی را رقـم خواهند زد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=26096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها