افزونه جلالی را نصب کنید.
به همت کتابخانه نبی اکرم (ص) پارسیان برگزار شد؛

محفل ادبی شب های مولانا

  • کد خبر : 26123
  • 11 فروردین 1403 - 21:57
محفل ادبی شب های مولانا
محفل ادبی شب های مولانا در کتابخانه نبی اکرم(ص) پارسیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، مسئول کتابخانه عمومی نبی اکرم(ص) پارسیان از برگزاری اولین دورهمی شب های مولانا با حضور اساتید ادبیات فارسی شهرستان و علاقمندان به شعر و ادب در این کتابخانه خبر داد.

وی بیان داشت: در ابتدای برنامه علی صمدی از اساتید زبان و ادبیات فارسی، با بیانی شیرین و جذاب از شعر بشنو از نی چون حکایت می کند ، از جدایی ها شکایت می کند سخن گفت و ابراز داشت: این نی که شکایت می کند و از جدایی ها سخن می گوید خود مولویست ، نمونه یک انسان آگاه و عارف به حقایق و معانی بلندی که هر ذهنی گنجایش آن را ندارد و بارها در مثنوی ویا دیوان شمس خود را به نی و چنگ تشبیه کرده و عشق که در او آواز می آفریند .

این استاد فرهیخته در ادامه گفت: این نی از جدایی ها سخن می گوید ، جدایی انسان ازخدایی که مبداء و سرانجام اوست ،جدایی جهان مادی از حقایق الهی ،جدایی آحاد این هستی مادی از یکدیگر وجدایی همه آنان از مبداء هستی.

حلیمه روشن زاده اظهار داشت: در جلسه اول دورهمی به بررسی زندگی مولانا از تولد تا ملاقات با شمس تبریزی پرداخته شد و با توجه به استقبال علاقمندان تصمیم داریم این جلسات به صورت مستمر در کتابخانه برگزار شود.

گفتنی است در پایان، شرکت کنندگان در این محفل ادبی به خوانش ابیاتی از مثنوی مولانا پرداختند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=26123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها