افزونه جلالی را نصب کنید.

پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به مناسبت شهادت حضرت علی (ع)

  • کد خبر : 26178
  • 12 فروردین 1403 - 8:50
پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به مناسبت شهادت حضرت علی (ع)
اسمعیل جهانگیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، طی پیامی شهادت مظلومانه امام اول شیعیان حضرت علی (ع) را به محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، جامعه هنری استان تسلیت عرض نمود .

 به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، متن پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است:

بسمه تعالی
دوباره غروب بیست ام ماه مبارک رمضان از راه می رسد و قلوب مسلمین جهان پس از گذشت قرنها بر سوگ شهادت مظلومانه پدر آسمانی و اسوه گذشت و مردانگی به ماتم می نشیند. مولای متقیان امام علی (ع) مولود کعبه، نخستین شهیدمحراب و حقیقتی بزرگ به درخشندگی خورشید است، وی مظهر عدالت و آزادمردی و حماسه آفرینی می باشد که ملائک آسمانی بر دستان توانایش در خیبر خندق ، بدر وحنین بوسه می زنند. شب قدر شبی است که خورشید فروزان حیات امام علی علیه السلام، در افق روز نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در آسمان شهر کوفه به خون نشست و شمشیر مسموم نفاق و کین، فرق انسان عدالت گستری را شکافت که برترین خلق پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله بود. شهادت جانگداز اول مظلوم عالم، مقارن با دومین شب از لیالی پربرکت قدر است که در این شب ها حضرت حق، عاشقانش را به سوی خود می‌خواند تا مومنان با زنده نگاه داشتن و پاسداشت این شب، متبرک ترین و زیباترین لحظه های راز و نیاز انسان در مقام عبودیت را به عرصه ظهور بگذارند و رایحه معنوی دل‌انگیز الهی را از باغ‌های بهشتی استشمام و با احیاء شب قدر و سوگواری شهادت مولاعلی(ع) مظلومیت حضرتش را درک و همنوا با فرشتگان آسمان خیمه عزا و ماتم برپا کنند.

اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و توفیق درک فیوضات بیکران شبهای قدر برای تمامی مسلمانان، شهادت جانگداز امام اول شیعیان و پیشوای عدالت خواهان جهان حضرت علی علیه السلام را به محضر امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و ملت مسلمان ایران اسلامی بویژه هنرمندان خوب استان هرمزگان تسلیت و تعزیت عرض نموده و بهترین مقدرات را برای مومنان از خداوند متعال خواهانم.

اسمعیل جهانگیری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=26178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها