افزونه جلالی را نصب کنید.

شهرداری بندرعباس و توسعه روابط دیپلماتیک

  • کد خبر : 26458
  • 28 فروردین 1403 - 20:53
شهرداری بندرعباس و توسعه روابط دیپلماتیک
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس از عزم جدی شهرداری برای ارتقاء تعاملات بین المللی جهت ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در پروژه های شهری و استفاده از تجارب مدیریت شهری شهرهای خارجی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، مریم پاسالار مدیر این حوزه به ارائه گزارش کاملی از عملکرد این مدیریت در حیطه روابط بین الملل در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

پاسالار در ابتدای سخنان خود با اشاره به اهمیت برقراری ارتباطات بین المللی با شهرهای دارای ویژگی های مشترک چنین گفت: امروزه در سایه انقلاب ارتباطات و توسعه تکنولوژی های نوین ارتباطی، و به دلیل افزایش مسائل و مشکلات کشورها در سطح جهانی و افزایش تعاملات بین المللی کشورها، جایگاه و اهمیت ارتباطات فرهنگی بین المللی در برقراری صلح و امنیت جهانی و به تعبیری جهانی شدن، تقویت هویت فردی و قومی و در نهایت حفظ و پایداری محیط زیست، بر کسی پوشیده نیست، لذا هر جامعه و کشوری برای بهره وری از دانش معاصر و رشد و پیشرفت علمی و مواجهه مؤثر با ابعاد مختلف این ارتباطات و نقش آفرینی غنی تر در مناسبات قدرتمند در سطح بین المللی ناگزیر از حضوری قوی در این جریان ارتباطی است.

ایشان ادامه داد: در سال گذشته به یاری خدا در حوزه ارتباطات بین الملل نسبت به سنوات قبل اقدامات مؤثری در شهرداری بندرعباس صورت پذیرفت که از جمله می توان به عضویت شهردار بندرعباس در مجمع شهرداران آسیایی و حضور ایشان در اجلاس شهرداران آسیایی در تیر ماه ۱۴۰۲ در شهر احمد آباد کشور هند و همچنین شرکت در اجلاس آموزش فرهنگ و هنر در شهر ابوظبی امارات متحده عربی اشاره کرد که گزارش کاملی از این سفرها به سازمان شهرداری¬ ها و دهیاری ها ارائه شده است. 

مدیر ارتباطات بین الملل به دیدار های متعدد شهردار و مسئولین شهرداری بندرعباس با همتایان خارجی به صورت آنلاین و حضوری جهت گسترش روابط فرهنگی شهرها اشاره کرد و افزود: دعوت  نوروزی از سرکنسول کشور چین، کنسول کشور هند و کنسول کشور قزاقستان با حضور نماینده وزارت خارجه در بندرعباس، سرآغاز ارتباطات سال گذشته بود. 

این مقام مسئول افزود: حضور در مراسم جشن  74 امین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین و معارفه سرکنسول جدید چین، حضور در  مراسم جشن  77 امین سالگرد روز استقلال هند، دیدار با سرکنسول جدید چین در دی ماه سال گذشته در دفتر شهردار و تجلیل از دانش آموز بندرعباسی نگار غیبی برگزیده رتبه سوم در مسابقات نقاشی کودکان آسیایی نینگبو چین از دیگر دیدار های حضوری صورت گرفته بود.

پاسالار اظهار کرد: در سال گذشته جلسات متعددی با سرکنسول چین جهت ایجاد فرصت سرمایه گذاری و مشارکت شرکت های چینی در پروژه های شهری در زمینه های گردشگری و پسماند انجام شد. همچنین جلسه ویدئو کنفرانس با شهردار نینگبو در این خصوص برگزار شد و مذاکرات در این خصوص تا حصول نتیجه ادامه دارد.

مدیر ارتباطات بین الملل ضمن تشکر از اعضای محترم شورای اسلامی شهر از موافقت و اخذ مجوز شورا با ۵ درخواست خواهرخواندگی شهرهای مومبای هند، نینگبو چین، آکتائو قزاقستان، کراچی پاکستان و آستراخان روسیه به عنوان جهش و ارتقاء در تعاملات بین المللی شهرداری بندرعباس با شهرهای خارجی یاد کرد و بیان نمود: درخواست و پیش نویس های تفاهم نامه های خواهرخواندگی شهرهای مذکور پس از بررسی و اصلاحات حقوقی و اخذ مجوز شورای اسلامی شهر جهت ارجاع به وزارت کشور از طریق استانداری به سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ارسال گردید.

پاسالار گفت: بر اساس عرف خواهرخواندگی شهرهای خارجی، جهت آشنایی بیشتر شهروندان دو شهر خواهرخوانده به دنبال نامگذاری متقابل بوستان های سطح شهر با نام های متقابل هستیم و پیگیری ها در این زمینه در حال انجام است.

مریم پاسالار مدیر ارتباطات بین الملل شهرداری بندرعباس در پایان سخنان خود بر ایجاد ارتباط مؤثر و در محدوده قوانین جمهوری اسلامی ایران با سایر شهرهای خارجی جهت استفاده از تجارب و دستاوردهای علمی و مدیریتی آنان در امور شهری تأکید کرد و گفت: امیدواریم با ایجاد این ارتباطات مؤثر بتوانیم در راستای توسعه و پیشرفت و آبادانی شهر و شهروندان گام های مفیدی برداریم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=26458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها