افزونه جلالی را نصب کنید.

کتاب «خط به خط چین دامنت شعر است» رونمایی شد

  • کد خبر : 26615
  • 03 اردیبهشت 1403 - 13:41
کتاب «خط به خط چین دامنت شعر است» رونمایی شد
مراسم رونمایی از کتاب «خط به خط چین دامنت شعر است» سومین اثر مسلم محبی شاعر و نویسنده توانای استان هرمزگان با حضور جمعی از شاعران، نویسندگان، پژوهشگران، اهل قلم و اهالی رسانه در سالن اجتماعات فرهنگسرای طوبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چلچله بندر در این مراسم راشد انصاری( خالو راشد) شاعر و طنز نویس هرمزگانی با بیان اینکه مسلم محبی افتخار فین و رضوان و مرد شماره یک غزل هرمزگان است، اضافه کرد: شاعر بودن تا شعر گفتن توفیر دارد و در حال حاضر آقای محبی برای شعر استان زحمات زیادی را متحمل می شوند.

راشد انصاری با اذعان به اینکه مسلم قالبهای دیگر شعری هم کار کرده است و یک عاشق به تمام معنا است، و هنرمند در هر رشته ای اگر عاشق نباشد در کارهایش آنگونه که باید و شاید تاثیر گزار نخواهد بود، تصریح کرد: آثار مسلم محبی، کوتاه، مختصر و مفید بوده و از زبان قدرتمندی برخوردار است که همواره از وی به عنوان یک  شاعر توانمند در جنوب کشور یاد می شود.

منوچهر ضیایی از دیگر شاعران طناز هرمزگان نیز در ادامه با خواندن یک شعر طنز گفت: بر خود میبالم که امروز در محضر عزیزان هستم که باید بگویم، با تعریف، کسی شاعر نمی شود، اما شنیدن نام مسلم محبی از زبان شاعران ایران کم نظیر است و این یک واقعیت است و غزلهای ایشان را می توان هم ردیف غزلهای شاعران معروف ایران قرار داد.

در ادامه منصور ضمیری از دیگر شاعران هرمزگان ضمن تبریک به مسلم محبی گفت: بسیار خرسندم که استان ما از این دست شاعران بسیار قوی در غزل دارد و بنده هم ارادت خاص نسبت به ایشان دارم .

طاهره اقتدار بختیاری یکی دیگر از شاعران هرمزگان نیز با تبریک به مسلم محبی به عنوان یکی از افتخارات ادبیات استان و کشور گفت: امیدوارم سایه مهر مسلم محبی بر سر ادبیات استان و کشور مستدام باشد.

محمد رضا تولایی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: از اینکه در تمام سالها که با مسلم رفیق بوده ام به خود می بالم و به عنوان یک معلم خوشحالم که از  این به بعد میتوانم شعر های تازه ای از مسلم را برای بچه ها بخوانم.

در ادامه از کتاب جدید مسلم محبی با حضور جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران استان هرمزگان رونمایی شد.

مسلم محبی غرلسرای شهیر استان هرمزگان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور و استقبال کم نظیر دوستان و علاقمندان به حوزه شعر گفت:  از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه های عمومی استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس و همه کسانی که دست اندر کار این مراسم بودند تشکر می کنم.

وی با اعلام اینکه این جلسه برای من جاودانه و ماندگار است، از جمع آوری زندگی نامه و اشعار احمد رفیعی (یکی از مفاخر استان هرمزگان) خبرداد و گفت:  بیش از یکسال است که پیگیریم زندگی نامه و اشعار احمد رفیعی را کتاب کنیم که اگر در این راه بخش خصوصی و نهادهای فرهنگی همراهی کنند یک کار ماندگار شکل خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این مطلب که نام این شاعر مظلوم واقع شده است، ادامه داد: قبل از انقلاب شاعری موفق تر از ایشان سراغ نداریم و پیشینه ادبی هرمزگان با وجود ایشان  قدرتمند خواهد شد که باید به این نام بزرگ بیشتر پرداخته شود.

خوانش شعر از سوی برخی شاعران حاضر و اجرای موسیقی سنتی توسط یعقوب باوقار زعیمی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=26615

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها