افزونه جلالی را نصب کنید.
شهردار بندرعباس:

سرزندگی موجب ارتقای کیفیت فضای شهری خواهد شد

  • کد خبر : 27059
  • 21 اردیبهشت 1403 - 0:07
سرزندگی موجب ارتقای کیفیت فضای شهری خواهد شد
شهردار بندرعباس در مراسم کلنگ زنی تفرجگاه دو و نیم هکتاری پنجه علی با اشاره به اینکه مهمترین اهداف شهر خلاق تقویت فضاهای لطیف و مطبوع شهری و خلق چشم انداز و ایجاد مکانی جذاب برای کار و زندگی است، سرزندگی را از مهمترین مولفه های شهر خلاق عنوان کرد و گفت: بدون تردید سرزندگی موجب ارتقای کیفیت فضای شهری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چلچله بندر، مهدی نوبانی یکی از نیازهای اساسی شهر بندرعباس را دسترسی مردم به امکاناتی عنوان کرد که بتوانند اوقات فراغت خود را در آنجا بگذرانند  و تفرجگاه ها به طور خاص با امکانات و فعالیتهای فراغتی که در فضای های باز ایجاد می کنند نقش مهمی در پویایی و توسعه پایدار شهری دارند.

وی با بیان اینکه پروژه تفرجگاه پنجه علی با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان و در مساحت ۲۵ هزار متر مربع توسط شهرداری منطقه ۲ در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: رویکرد تفرجگاه پنجه علی به گونه ای است که با ایجاد فضا برای گردش و تفریح ، مکانی را برای گذران اوقات فراغت فراهم می کند که این امر موجب سرزندگی فضا، ارتقای کیفیت فضای شهری و ارتباط با محیط اطراف می شود.

این مقام مسئول گفت: در راستای شعار (هر هفته یک پروژه یا یک کلنگ زنی) به لطف خداوند متعال موفق شدیم تا خدمتی دیگر را به مردم عرضه کرده و در کوهستان پارک پنجه علی شاهد کلنگ زنی یک پروژه قابل توجه باشیم.

شهردار بندرعباس در ادامه با بیان اینکه ما در سال گذشته موفق شدیم با حمایت اعضای محترم شورای شهر بندرعباس پیست دوچرخه سواری را افتتاح کنیم، احداث خانه تعزیه و پل معلق را از دیگر دستاوردهای شهرداری بندرعباس عنوان کرد و گفت:

تقاطع غیر همسطح شهید زارعی ، شهید سالاری و شهید تختی نژاد نیز با نامگذاری که در شورا انجام شده است به زودی تقدیم مردم شریف بندرعباس خواهد شد که با اجرای این پروژه ها ترافیک سطح شهر نیز به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

نوبانی همدلی و در کنار هم بودن و حمایتهای اعضای شورای شهر را موجب پیشرفت در امور شهر بندرعباس خواند و تاکید کرد: به دنبال آنیم تا سی حوزه گردشگری را در بندرعباس داشته باشیم تا گردشگران نهایت استفاده را از این فضاها داشته باشند.

عضو شورای شهر بندرعباس نیز در این آیین با اعلام اینکه مردم همواره از مجموعه شهرداری قدردانی می کنند، بر انجام اموری که حال مردم را خوب کند تصریح کرد و گفت: تمامی شهرداران مناطق پای کار هستند و امیدوارم بتوانیم همواره در کنار مردم و برای مردم کار کنیم و روز به روز شاهد پروژه های جدید و تغییر در شهر بندرعباس باشیم.

عیسی عباسی ضمن تبریک دهه کرامت، تغییرات به وجود آمده درون شهری را مدیون تک تک پرسنل شهرداری من جمله کارگران عنوان کرد و گفت: امروز اگر در اینجا یک مجموعه گردشگری برای مردم بندرعباس و ایران راه اندازی می شود ،قطعا موجب خوشحالی مردم خواهد بود.

مدیر پروژه تفرجگاه پنجه علی نیز در این مراسم با بیان این مطلب که طراحی این پروژه در شهرداری منطقه دو و با توجه به نیازهای شهر انجام شده که رضایتمندی را به دنبال داشته است، سایت پنجه علی را به عنوان یک پتانسیل بسیار خوب توصیف کرد و گفت: استفاده از آب، سبزینگی، تنوع فضایی در طراحی، از جمله مولفه های مد نظر ما در زمینه طراحی این تفرجگاه بوده است.

دکتر زراعی، گذر گردشگری، محل برگزاری مراسم و جشنواره ها، فضای بازی برای کودکان و شهر بازی، زمینهای ورزشی چند منظوره، جاده سلامت و مسیر پیاده روی، مسیر دوچرخه سواری، سرویس بهداشتی، آلاچیق، سکوهای نشیمن، آبنما و ست سلامت را از جمله فضاهای موجود در این تفرجگاه برشمرد و افزود: به گفته شهردار بندرعباس یکی از مولفه های تاثیر گذار در بحث شهرخلاق، سرزندگی فضای شهری است که این امر موجب بالا رفتن کیفیت فضای شهری می شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه بحث کیفیت فضای تفرجگاه با توجه به بررسی نیازهای موجود و رفتار کاربرها در کوهستان پارک پنجه علی همواره مد نظر ما قرار داشته است، خاطر نشان کرد:

سلامت روحی و روانی شهروندان، بهبود سطح تعاملات اجتماعی، افزایش میزان جذب شهروندان، هم ارزش بودن فضاها در طراحی و فضای سبز همگون از دیگر مولفه های تاثیر گذار در طراحی این تفرجگاه به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=27059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها