افزونه جلالی را نصب کنید.

ستاره ای بدرخشید و ماه ایران شد

  • کد خبر : 27220
  • 30 اردیبهشت 1403 - 1:01
ستاره ای بدرخشید و ماه ایران شد
پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، جزو بزرگترین پالایشگاههای میعانات جهان به شمار می رود و از آنجا که ظرفیت تولیدی این پالایشگاه به ۴۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است، نوید بخش آینده ای روشن در صنعت نفت و گاز و میعانات خواهد بود.

آینده ای امید بخش که موجب غرور جوانان امروز و نسلهای آینده شده و کشور را در مسیر توسعه، سربلندی و ترقی قرار خواهد داد.
بدون تردید این توسعه که همه جانبه نیز هست، با استفاده از ظرفیت‌های کلان، منابع پاک و به دستان امید آفرین نخبگان و متخصصان عرصه انرژی رفتم میخورد.
باید اذعان داشت استفاده از نیروی انسانی متخصص داخلی به همراه بومی سازی فن آوریهای نوین جهانی به دست شرکتهای دانش بنیان ایرانی موجب شده تا این پالایشگاه با قدرت تمام، ۲۰ درصد ظرفیت تولیدی پالایشی کشور را به خود اختصاص دهد.
“جام امید رسانه” فرصتی بسیار مناسب برای پرداختن به قابلیت و توانمندی‌های جالب توجه این پالایشگاه جوان و قدرتمند در خاور میانه و جهان بود چرا که با وجود تحریمهای ناجوانمردانه در سالهای گذشته، حتی بحث تحریم بنزین هم نتوانست، خللی در چرخه تولیدات آن ایجاد کند و تلاشگران عرصه خدمت رسانی به ملت شریف ایران، با استعانت از درگاه خداوند منان و توجه به رهنمودهای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، با تولید ۴۰ درصد از بنزین کشور، آمال دشمنان قسم خورده را یکی پس از دیگری نقش بر آب کردند.
(هر جا که دشمن خباثت به خرج داد و نقشه ای طراحی کرد! این روشنگری و تعیین مسیر سازندگی رهبر معظم انقلاب بود که همواره مردم را به داشتن بصیرت دعوت می کرد و در این مسیر پر پیچ و خم، چراغ راه ملت عزیز ایران و خار چشم استکبار و قدرت طلبان بود.)
باید به خود ببالیم که هم اکنون پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، در کشور، از لحاظ برند تولید دانش و محتوا رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است که به نوبه خود تاثیر بسزایی در قطع وابستگی و کمک به تجاری سازی محتوای دانشی در راستای پیشرفت کشور خواهد داشت.
افزایش ظرفیت واحد بنزین سازی این پالایشگاه تازه نفس، افزایش تولید از ۳۳ میلیون لیتر به ۴۴ میلیون لیتر در روز، افزایش شیرین سازی فرآورده ها به یکصد هزار بشکه در روز، افزایش ۶ و نیم برابری صادرات گاز مایع،تبدیل نفت سفید به یورو پنج و صادرات پانصد هزار تن از آن و مطابقت تمام فرآورده های پالایشگاه با استاندارد یورو پنج و جلوگیری از خام فروشی، همه و همه به واسطه تلاشهای شبانه روزی مجموعه خدوم نفت ستاره، شرکتهای دانش بنیان و در زیر سایه الطاف الهی، دعای مردم و استفاده از رهنمودهای امام خامنه ای بوده، که جای بسی شکر گزاری دارد، پس به گفته مدیر عامل این شرکت نفتی، نباید بگذاریم حتی یک قطره از این سرمایه گرانبهای کشور در یک خودروی بی کیفیت غیر استاندارد از بین برود!
همچنین بازیابی گازهای ترش در این پالایشگاه و بازگردانی آن به چرخه سوخت توسط متخصصان داخلی کشور و راه اندازی واحد تصفیه گازوئیل، خبری مسرت بخش بود که توسط “علیرضا جعفر پور بروجنی” مدیر عامل پالایشگاه نفت خلیج فارس در “جام رسانه امید” به ملت ایران داده شد.
با این اوصاف هم اکنون فرآورده ته مانده برج تقطیر دیگر هدر نمی رود بلکه آن را به سوخت کشتی تبدیل می کنند که یک سوخت زیست محیطی است و با استانداردهای جهانی کاملا مطابقت دارد و همین اتفاق به همراه توجه مفرط به سالم سازی محیط زیست، موجب به وجود آمدن نهضت جنگل‌کاری از سوی پالایشگاه و شرکت در پویش مردمی کاشت میلیونها درخت گردیده که به نوبه خود یک اتفاق میمون است.
حرکت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به سمت انرژی‌های نو ظهور و راه اندازی نخستین واحد تولید آمونیاک سبز در سالهای آینده که در صنایع نظامی کاربردی استراتژیک دارد و همچنین احداث یک بیمارستان فوق تخصصی در شهر بندرعباس را میتوان نمونه های دیگر خدمت رسانی به مردم وفادار به نظام و انقلاب اسلامی دانست که طعم روایت خدمت خالصانه به مردم را دو چندان شیرین تر از  فرآورده های طلای سیاه می کند.

یادداشت به قلم: کامبیز حسین پور

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=27220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها