افزونه جلالی را نصب کنید.
در نخستین روز از دهه فجر انجام شد:

به آب اندازی یدک کش هدایت ۶ در بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 6003
  • 13 بهمن 1400 - 7:46
به آب اندازی یدک کش هدایت ۶ در بندر شهید رجایی
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یدک کش پرقدرت هدایت ۶ همزمان با آغاز دهه فجر و با حضور فراگیران دوره پیشرفته مدیریت داک های تعمیراتی شناورها در بندر شهید رجایی به آب اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “محمدرضا پوررجبی” اظهار داشت: دوره عملی به آب اندازی یدک کش هدایت ۶ به جهت تقارن با ایام الله دهه فجر و سالروز ورود حضرت امام (ره ) به کشور به منظورافزایش سطح دانش عملی فراگیران دوره پیشرفته مدیریت داک های تعمیراتیشناورها در بندر شهید رجایی صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیوستن این شناوربه ناوگان دریایی بیان کرد: به منظور به آب اندازی این یدک کش، عملیاتهای مختلفی از جمله خزه تراشی بدنه زیر آبی شناور، ضخامت سنجی بدنه،تعویض ورق نقاط کم ضخامت، تمیزکاری مخازن، انجام تعمیرات سیستم های مهارو تعویض زینک آندهای سیستم حفاظت بدنه بر روی این شناور انجام شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد:یدک کش هدایت ۶ بعد از اتمام تعمیرات اساسی و زیرآبی به دست متخصصانداخلی با دریافت مجوز موسسه رده بندی وارد چرخه حمل و نقل دریایی می شود.

پوررجبی درباره مختصات این یدک کش نیز گفت: یدک‌کش هدایت ۶ دارای مشخصاتسازه ای ۳۶ متر طول ۱۰ متر عرض و آبخور ۳،۴۰ متر می باشد.

شایان ذکر است، دوره آموزشی پیشرفته مدیریت داک‌های تعمیراتی شناورهاdock master) ) با حضور ۲۰ نفر از کارکنان حوزه نظارت بر تعمیرات زیر آبیو مدیریت تعمیرات از سازمان مرکزی و بنادر کشور از روز یکشنبه ۱۰ بهمنبرای نخستین بار در کشور به دو صورت تئوری و عملی آغاز و به مدت یک هفتهبه میزبانی بندر شهید رجایی در حال برگزاری است.

گفتنی است، از یدک کش دریایی به عنوان ابزاری برای جدا کردن کشتی ها ازاسکله یا پهلو دادن آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6003

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها