افزونه جلالی را نصب کنید.
رییس اداره جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان :

۲۰۰هزار اصله نهال در نهالستان باغو بندرعباس تولید می شود

  • کد خبر : 8312
  • 16 آبان 1401 - 8:56
۲۰۰هزار اصله نهال در نهالستان باغو بندرعباس تولید می شود
رئیس اداره جنگلکاری منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت:200 هزار اصله نهال از ۴۰ گونه گیاهی در نهالستان باغو بندرعباس تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر؛ عبدالعزیز کرد گفت: گونه‌های موجود در این نهالستان شامل گونه‌های جنگلی، فضای سبز از جمله تور تلیس، آکاسیا چتری، تج، مغیر، کرت ،کهور ایرانی، سالیسینا، گل ابریشم، حرا ، سپستان، تا کاما ، حنا، جم، اکالیپتوس ، ختمی چینی، چریش درمان عقرب، گارم زنگی ،کنار شیشه‌شور، گل کاغذی، آکاسیا و… می باشد.

رییس اداره جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بااشاره به روند روبه رشد این نهالستان از نظرکمی و کیفی در سال جاری افزود: پروژه تولید نهال در نهالستان باغو در سال جاری ، مشتمل بر ۲۰۰ هزار اصله نهال میباشد که پروژه تولید کشت و حفاظت فیزیکی نهال حرا در خورها و سواحل استان هرمزگان در شهرستان‌های ساحلی هرمزگان شامل هفت شهرستان ساحلی : بندرعباس، میناب، جاسک، قشم ، بندر خمیر ، بندر لنگه در سطح ۸۰۰ هکتار است که از اوایل آذرماه اقدام به کشت می شود.

وی ادامه داد: نهالستان باغو در ۱۵ کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده و بزرگترین نهالستان جنوب کشور از سال ۱۳۵۴ محسوب می‌شود که سالانه ظرفیت تولید یک میلیون نهال با تنوع ۵۰ گونه گیاه گرمسیری بومی و غیر بومی را دارد.

وی اظهار داشت: نهال‌هایی که در نیمه دوم سال جاری با شرایط اقلیمی مناسب تر تولید می شود، علاوه بر تأمین نهال شهرستان‌ها می تواند در مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز صنعتی و نظامی، پالایشگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی نیز توزیع شود.

رئیس اداره جنگلکاری منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اضافه کرد: در صورت دریافت اعتبارات بیشتر، می‌توان تولید نهال را با تنوع گونه ای زیادی افزایش داد به طوری که در گذشته نیز بخشی از نیاز استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان تأمین می شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها