افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان:

۶۹ هزار هکتار از اراضی استان هرمزگان رفع تداخل شد

  • کد خبر : 17062
  • 25 مرداد 1402 - 18:29
۶۹ هزار هکتار از اراضی استان هرمزگان رفع تداخل شد
استاندار هرمزگان در چهارمین کارگروه رفع تداخلات اراضی کشاورزی هرمزگان در سال ۱۴۰۲، گفت: موضوع رفع تداخلات اراضی کشاورزی کاری بسیار مهم و خدمتی بزرگ به مردم است که در این راستا 69 هزار هکتار از اراضی استان هرمزگان رفع تداخل شد و باید با تلاش مضاعف این کار بزرگ را به پایان برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر،مهدی دوستی در چهارمین کارگروه رفع تداخلات اراضی کشاورزی هرمزگان در سال جاری

اظهار کرد: هدف اصلی رفع تداخلات اراضی کشاورزی، رفع مشکلات کشاورزان و سند دار شدن اراضی کشاورزی می باشد که با اجرای این طرح، اختلاف بین کشاورزان و دولت رفع و با اجرای عدالت و افزایش تولید به کشاورزان کمک شود.

استاندار هرمزگان در ادامه افزود: از تعداد ۱۰۰۰ پلاک اراضی ملی پس از بررسی کارگروه های شهرستانی، تعداد ۶۴۹ پلاک به مساحت اراضی کشاورزی ۱۱۲۰۰۰ (صد و دوازده هزار) هکتار دارای تداخل قوانین و مقررات موازی تاکنون احصا شده است. دوستی ادامه داد: طی سال‌های گذشته، پس از کار کارشناسی و فنی، تفسیر عکس های هوایی، بررسی سوابق اصلاحات ارضی و بازدید و معاینه محل، تعداد ۱۶۵ پلاک توسط کمیسیون مربوطه مصوب و اراضی غیر ملی تثبیت شد.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم بر صدور سند اراضی کشاورزی خاطر نشان کرد: بر همین اساس بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی بررسی شد، که حدوداً ۶۹هزار هکتار (معادل ۶۱ درصد) از اراضی به صورت غیر ملی تثبیت و امکان صدور اسناد برای اشخاص فراهم شده که ۷۴ درصد از این میزان در دولت سیزدهم صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه، عملیات رفع تداخلات در دو شهرستان بستک و بندر خمیر با مجموع ۸۰ پلاک به عنوان شهرستان های پیشرو به اتمام رسیده است گفت: کلیه اراضی ملی و غیر ملی در این دو شهرستان تثبیت شده و سایر شهرستان ها نیز مطابق برش ابلاغی کلیه عملیات رفع تداخلات تا پایان آذرماه سال جاری به پایان می‌رسد.

دوستی تاکید کرد: در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید تعداد ۵۴ پلاک دارای تداخل شناسایی در شهرستان بستک شناسایی شده و از سال ۱۳۹۴ تا کنون مورد بررسی و نظریه کارشناسی قرار گرفته که میزان ۵۲۰۰ هکتار از اراضی ملی به غیر ملی تبدیل و رفع تداخل شده این شهرستان اولین شهرستان در استان هرمزگان است که تمامی پلاک‌ها بررسی و رفع تداخل شده است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: در شهرستان بندر خمیر ۲۴ پلاک وجود دارد که همگی مورد بررسی قرار گرفته، تداخلات این شهرستان به مساحت ۸۹۸ هکتار مصوب شده و تحویل مردم شده و پرونده ها تشکیل و جهت صدور سند به اداره ثبت معرفی شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=17062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها