افزونه جلالی را نصب کنید.

نشست خبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان

  • کد خبر : 24484
  • 16 بهمن 1402 - 8:57
نشست خبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان
نشست مطبوعاتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در خصوص نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان، با حضور اهالی رسانه و معاونین در سالن رودکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، اسمعیل جهانگیری در نشست با خبرنگاران و اهالی رسانه استان ضمن تبریک دهه مبارک فجر و جشن های پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی عید مبعث را تبریک گفت و بیان داشت: ما در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، بهار رویدادهای فرهنگی را در استان در پیش خواهیم داشت.

جهانگیری بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی در این دهه برگزاری هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان هرمزگان است که با وقفه چهار ساله به شکل متفاوت از سال های گذشته برگزار و پیگیر آن هستیم که این نمایشگاه بعد از بندرعباس به جزیره کیش منتقل شود.

وی به شیوه برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال شیوه برگزاری جشنواره عوض شده است و دیگری نیاز به حضور به بانک جهت خرید بن تخفیف نیست و هر شخصی می تواند با یک کدملی ۳۰ درصد تخفیف دریافت کند.

امسال ما ۱۰ میلیارد ریال یارانه کتاب در نمایشگاه اختصاص داده ایم و هر شخص با خرید ۱ میلیون تومان می تواند از ۳۰ درصد تخفیف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهرمند شود.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد ناشران در این نمایشگاه تاکنون ۳۵۰ ناشر هستند که ناشران استانی هم به آن اضافه خواهند شد و در کل ۲۵۰۰۰ عنوان در چهار بخش عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی و کمک آموزشی در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان اضافه کرد: امسال در بخش جنبی نمایشگاه بزرگ کتاب، برنامه های فرهنگی متنوع شامل شبهای فرهنگی شهرستان، باشگاه کتاب و کتابخوانی، رونمایی از آثار مولفان، جلسات نقد و بررسی از کتاب مولفان و… برگزار می شود.

به گفته جهانگیری هجدهمین نمایشگاه کتاب استان هرمزگان ۲۱ الی ۲۷ بهمن ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ و بعداز ظهر از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه ها در سه راه جهانبار برگزار می شود.

شهرستان بندرلنگه میزبان جشنواره بین المللی موسیقی فجر

جهانگیری ادامه داد: با توجه به پتانسیل های موسیقی در این شهرستان بنا داریم امسال میزبان جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در این شهرستان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان از برگزاری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر خبر داد و گفت: این جشنواره از ۲۸ بهمن تا ۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سالن گوهر بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در جشنواره موسیقی بومی استان، هنرمندان شهرستان‌های بندرعباس، بشاگرد، رودان، جاسک، حاجی‌آباد و بندرلنگه و جزیره هرمز، هنرنمایی خواهند کرد.

در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، ۴۲ نمایش خواهیم داشت

جهانگیری اضافه کرد: ۱۶ فیلم از فیلم هایی که در سطح ملی و بین المللی اکران می‌شود، از ساعت ۱۷ تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه در سه سانس اکران می‌شود و در مجموع طی یک هفته ۴۲ نمایش خواهیم داشت.

وی افزود: در کنار این جشنواره، نقد و بررسی کارشناسان و صاحب نظران سینما را خواهیم داشت که بعد از اتمام فیلم در فضای رسانه‌ای برگزار می‌شود و احتمال دارد این رویداد با حضور کارگردان و تهیه کنندگان فیلم‌ها برگزار شود.

این مقام مسئول بیان نمود: در صورت به ثمر نشستن رایزنی‌ها، فیلم‌های کودک در نوبت صبح به صورت رایگان اکران شود و مخاطبان می‌توانند از طریق گیشه‌ها یا برخط بلیط تهیه کنند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در بندرعباس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه از برگزاری شانزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر همزمان با دهه فجر انقلاب در بندرعباس خبر داد.

اسمعیل جهانگیری بیان کرد: این جشنواره از ۱۷ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در طبقه سوم مجتمع تجاری سینمای ستاره شهر بندرعباس با دبیری ابوذر نوروزی نژاد برگزار خواهد شد.

در این جشنواره، آثار تجسمی هنرمندان استان هرمزگان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=24484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها