افزونه جلالی را نصب کنید.
به مناسبت هفته سلامت؛

کارگاه آموزشی خود مراقبتی در سلامت روان ویژه کارکنان برگزار شد

  • کد خبر : 26763
  • 07 اردیبهشت 1403 - 7:54
کارگاه آموزشی خود مراقبتی در سلامت روان ویژه کارکنان برگزار شد
به مناسبت هفته سلامت، کارگاه آموزشی خودمراقبتی در سلامت روان ویژه کارکنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، کارگاه آموزشی خود مراقبتی در سلامت روان ویژه کارکنان با حضور فهیمه احمدی کارشناس روان شناسی به صورت حضوری و ویدیوکنفرانس در سالن همایش های اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان برگزار شد.

فهیمه احمدی در ابتدا به تعریف جهانی خود مراقبتی پرداخت و گفت : بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت خود مراقبتی به مجموعه عملکردهایی گفته می‌شود که هر فردی برای حفظ سلامت جسمی و روانی، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و اقدامات درمانی مناسب برای بهبود خود به کار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ما انواع مختلف خود مراقبتی داریم از جمله: جسمی، روانی، معنوی، فضای مجازی، ذهنی و فکری، مالی، اجتماعی و احساسی که همه این موارد در بعد روان وجود دارد و یکی از اصلی ترین خود مراقبتی ها، خود مراقبتی سلامت روان است.
این کارشناس افزود : مهارت های خود مراقبتی سلامت روان شامل موارد مهمی است که باید مدنظر داشته باشیم از جمله: مهارت های ارتباطی، کنترل خشم، مدیریت استرس، تاب آوری، حل تعارض، پیشگیری از افسردگی، اضطراب، فضای مجازی و مهارت فرزندآوری است.
فهیمه احمدی در پایان گفت: در بحث سلامت روان ما باید از خودمان مراقبت کنیم و اگر نتوانستیم از روان شناسان کمک بگیریم. از تجربیات، آرزوها و افکار منفیمان آگاهی داشته باشیم و کارهایی را انجام دهیم تا به بهبود سلامت روانمان کمک کند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=26763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها