تاریخ : چهارشنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۰
1

۱۵ بسته اجرایی تحول آفرین مبتنی بر سند تحول در مدارس استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اجرا می شود

  • کد خبر : 969
  • 24 جولای 2020 - 21:08
۱۵ بسته اجرایی تحول آفرین مبتنی بر سند تحول  در مدارس استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اجرا می شود
دبیر شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول بنیادین در استان هرمزگان گفت: در سال تحصیلی سال جاری، 15 بسته اجرایی تحول آفرین مبتنی بر سند تحول بنیادین در مدارس استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان، حمزه ترکمانی گفت: برای تحقق سند تحول بنیادین، ۲۵ بسته‌های تحولی که کار تهیه و تدوین آنها از ماه‌های اخیر در سطح وزارت آموزش و پرورش آغاز شده بود پس از اتمام در قالب یک کتاب  منتشر و جهت اجرا به استان ابلاغ شد.

وی بسته های تحولی را شامل : مدرسه خوانا، هر دانش‌آموز حداقل یک مهارت، مهارت محوری و سمپاد، کیفیت‌بخشی به اجرای برنامه ویژه مدرسه(بوم)، هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی، کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان، ارتقای مهارت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان، طرح آجر به آجر، مدرسه انطباقی و مداخلات به هنگام طلایی، بالندگی نیروی انسانی، استقرار نظام مکان‌یابی مدارس، پیوند سوادآموزی و زندگی، باز مهندسی شبکه ملی رشد، مدرسه کانون تربیتی محله، مدرسه پژوهنده، پایش و ارزیابی ملی نظام آموزش‌وپرورش، مسکن معلمان، طرح آشتی با آموزش(آبا)، شبکه مدارس صلح و دوستی جهان اسلام(آیسسکو)، طرح تابان، توسعه مدارس هیئت ‌امنایی، تربیت‌معلم چند ساحتی و چند مهارتی، تربیت و توانمندسازی مدیران، ارزیابی، پالایش و تنقیح قوانین و مقررات و شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) عنوان کرد که از این ۲۵ بسته تحولی  15 بسته آن در سطح  مدارس هستند و بقیه در سطح ستاد و منطقه اجرا می شوند.

ترکمانی افزود: بسته های تحولی ، مجموعه‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات منسجم و یکپارچه منبعث از راهکارهای سند تحول و برنامه زیر نظام‌های شش‌گانه که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخش‌های تحول آفرین را دارد و زمینه ساز تربیت متوازن تمام ساحتی دانش‌آموزان برای پاسخگویی به نیازها و مسائل اساسی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در مدت زمان معین می‌باشد و بستر جلب مشارکت جامعه و عوامل سهیم و مؤثر را فراهم می‌آورد.

دبیر شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول در استان هرمزگان گفت: از ویژگی بسته های تحولی را می توان به مدرسه محوری بودن آنها، تحقق پذیری و نتیجه گرا بودن آن ها اشاره کرد.

ترکمانی به این موضوع اشاره کرد که سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است که تمامی فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش بر مبنای آن می باشد و این سند دارای ۸ فصل، ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار اجرایی است که در قالب برنامه‌های اجرایی ۶ زیر نظام (زیرنظام راهبری و مدیریت، زیرنظام تربیت‌معلم و تأمین منابع انسانی، زیر نظام برنامه‌های درسی و تربیتی) زیرنظام تأمین و تخصیص منابع مالی، زیرنظام پژوهش و ارزشیابی، زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، متجلی شده است. این مسئول بیان کرد: در سطح استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ، ۱۸۷ برنامه مبتنی بر سند در قالب۷۱۸ کدفعالیت در حوزه های مختلف در شش زیرنظام انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : http://chelchelehbandar.ir/?p=969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.