افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد :

انجام عملیات هیدروگرافی و به هنگام نگه داشتن اطلاعات متناسب با فعالیتها درگستره آبی هرمزگان

  • کد خبر : 3358
  • 30 بهمن 1399 - 0:44
انجام عملیات هیدروگرافی و به هنگام نگه داشتن اطلاعات متناسب با فعالیتها درگستره آبی هرمزگان
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: انجام عملیات هیدروگرافی بنادر استان با هدف به هنگام نگه داشتن اطلاعات دریایی گستره آبی استان از نیمه دوم سال گذشته آغاز و تاکنون 11 هزارو 740 کیلومتر هیدروگرافی در مقیاس 1:1000 (یک در هزار ) در بنادر استان صورت گرفته است .

“علی رضا محمدی کرجی ران “مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر ضرورت به هنگام نگه داشتن اطلاعات دریایی متناسب با توسعه فعالیت های دریابرد  اظهار داشت: از سال گذشته انجام عملیات هیدروگرافی (آبنگاری ) در بنادر استان هرمزگان آغاز و هم اکنون این پروژه در حوضچه بندر شهید باهنر و هرمز در حال انجام است.

وی افزود: از آغاز این پروژه تا کنون ۱۱ هزار و ۷۴۰ کیلومتر هیدروگرافی در مقیاس ۱:۱۰۰۰ ( یک در هزار ) در بنادر استان به انجام رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه عملیات هیدروگرافی با بهره گیری از مولفه های بهبود روش ها و افزایش دقت و سرعت در اغلب بنادر و جزایر استان هرمزگان انجام شده اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال این عملیات با بهرگیری از سامانه مولتی بیم آبنگاری در بنادر شهید باهنر و شهید رجایی به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مسیر توسعه دریا محور و تجارت مبتنی بر دریا  را رویکرد مهمی برای حضور کشور در عرصه های اقتصادی و بازرگانی جهان عنوان کرد و گفت: با تأمین به موقع نقشه‌های دریایی و انتشار چارت های دریایی  جدید می توان گامی مهم در راستای ایمنی دریایی و توسعه تجارت دریابرد در آبهای داخلی و حاکمیتی برداشت.

شایان ذکر است؛ هیدروگرافی به ‌عنوان یکی از گرایش‌های مهم رشته مهندسی نقشه ‌برداری بشمار می آید که در جهت شناخت دقیق پهنه‌های آبی، دریانوردی ایمن، توسعه صنایع ساحلی و فراساحلی، حفظ محیط زیست و بهبود معیشت ساحل نشینان  نقش بی بدیلی را برعهده دارد .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3358

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها