افزونه جلالی را نصب کنید.
پروفسور کامرانی گلایه کرد:

بی‌توجهی مدیران پالایشگاه نفت ستاره به تعامل با مراکز دانشگاهی هرمزگان

  • کد خبر : 5111
  • 18 شهریور 1400 - 18:56
بی‌توجهی مدیران پالایشگاه نفت ستاره به تعامل با مراکز دانشگاهی هرمزگان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: مدیران شرکت نفت ستاره خلیج فارس در این سال‌ها از حضور در جلسات دانشگاه امتناع ورزیده‌اند و درواقع توقع ما این است که دایره انحصار شکسته شود تا گره‌ای از کاری بگشایم.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از فارس پروفسور احسان کامرانی در رابطه با همکاری صنایع هرمزگان با دانشگاه‌های استان و نقش این بنگاه‌های اقتصادی در حمایت از نخبگان هرمزگانی، اظهار کرد: انحصار بدترین آفتی است که در بعضی از صنایع استان وجود دارد.

وی تشریح کرد: برخی صنایع تنها تمایل به‌سوی گروه خاصی دارند و می‌خواهند تنها با افراد و گروه‌های خاصی در ارتباط باشند تا زمانی که انحصار درجایی وجود داشته باشد قطعاً رشد، شکوفایی و توسعه محقق نخواهد شد و این مراکز به مراکز فساد تبدیل خواهند شد.

رییس دانشگاه آزاد هرمزگان ادامه داد: درصورتی‌که اگر که دایره انحصار شکسته شود و از تمام نخبگان دعوت به عمل آید، مشکلات پالایشگاه‌ها، صنایع فولادی و دیگر بنگاه‌های صنعتی مستقر در استان با ظرفیت نخبگان استانی قابل حل خواهد بود.

پروفسور کامرانی تشریح کرد: به‌طور مثال پالایشگاه نفت بندرعباس همکاری بسیار مطلوبی با نخبگان استان دارد و مدیرعاملش عضو کمیسیون علمی دانشگاه است درحالی‌که پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نیز برای ارتقا همکاری‌ها دعوت کرده‌ایم اما متأسفانه مدیران این شرکت در جلسات حضور پیدا نکردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس گفت: از نفت ستاره خلیج فارس خواسته شد تا در این جلسات حضور به عمل رساند و مشکلات و مسائل را مطرح کنند تا بتوانیم از ظرفیت دانشگاه در مرتفع کردن این چالش‌ها استفاده کنیم و درواقع توقع ما این است که دایره انحصار شکسته شود تا گره‌ای از کاری بگشایم.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های استان بعد از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده‌اند و اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی و…، کمک‌کننده باشند و از سوی دیگر چرا باید همیشه منتظر باشیم دانشگاه‌ها پیش‌قدم شوند و یک‌بار هم که شده صنایع باید از دانشگاه‌ها دعوت کنند.

کامرانی با اشاره به اینکه صنایع نیز باید همراه و حامی دانشگاه‌ها باشند، گفت: صنایع می‌توانند در بحث تجهیز آزمایشگاه دانشگاه‌ها، ساخت دانشکده‌ها، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و… کمک کنند تا درنهایت خودشان نیز از منافع آن بهره‌مند شوند و در این شرایط مراکز صنعتی و تولیدی به‌صورت رسمی باید از دانشگاه‌ها بخواهند تا همکاری‌ها شکل بگیرد.

وی به حلقه مفقوده ارتباط میان دانشگاه و صنایع استان اشاره کرد و بیان داشت: برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه نیاز به یک کاتالیزور وجود دارد و معتقدم استانداری هرمزگان به‌ویژه حوزه اقتصادی، می‌تواند در این راستا نقش کلیدی داشته باشد.

کامرانی ادامه داد: استانداری از مدیران صنایع و روسای دانشگاه‌های استان بخواهد که جلسه‌ای برگزار شود و مکانیسم عملیاتی این همکاری را طراحی کند و به نظر من هیچ مرجعی مانند استانداری نمی‌تواند نقش این کاتالیزگر را ایفا کند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5111

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. برای من خیلی جالبه تا قبل از اینکه آقای دکتر مرادی بخواهند اون لایو مورد اشاره را بردارند یک نفر هم پیدا نمی شد که اسمی از نفت ستاره بیار چطوره الان همه کم و کاستی ها رو از دید این پالایشگاه می بینید شما تشریف ببرید یه شهربازی راه اندازی بکنید تا مردم استفاده کنند بعد بیای حرف مطالبه گری رو بزنید والسلام

  2. نفت ستاره وظیفه داره حق مردم رو پرداخت کنه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها