افزونه جلالی را نصب کنید.
در بندر شهید رجایی صورت گرفت؛

ارتقاء مکانیزم عملکرد تجهیزات بندری با اتکا به دانش بومی

  • کد خبر : 3821
  • 18 فروردین 1400 - 12:03
ارتقاء مکانیزم عملکرد تجهیزات بندری با اتکا به دانش بومی
معاون فنی و نگهداری اداره ‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام عملیات موفقیت آمیز تعویض انرژی چین(Energy Chain ) و کابل های ترولی جرثقیل کانتینری شماره 18 بندر شهید رجایی با تلاش متخصصان داخلی این بندر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “محمدرضا پور رجبی ” گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین مقابله با شرایط متاثر از تحریمها ، مجموعه تیم فنی بندر شهید رجایی با بهره گیری از دانش بومی و استفاده از محصولات داخلی در بسیاری از زمینه ها از جمله دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات استراتژیک بندری  اقدامات و به توفیقات قابل توجهی در این زمینه ها دست یافته اند.

وی خاطر نشان کرد: چنین رویکردی به ساخت و ارتقاء مکانیزم های عملکردی در تجهیزات استراتژیک بندری همچون جرثقیل های تخلیه و بارگیری کانتینر(گنتری کرین) منجر شده که علاوه بر اشتغالزایی باعث کاهش خروج ارز از کشور شده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تلاش‌های اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی بندر شهید رجایی برای خودکفایی کشور در زمینه تعمیر تجهیزات استراتژیک بندری اظهار داشت: بر همین اساس، پروژه تعویض انرژی چینEnergy Chain)  ) وکابل کشی سیستم ترولی و راه اندازی گنتری کرین شماره ۱۸ در بزرگترین پایانه کانتینری ایران، طی ۳۰ روز کاری و در ارتفاع ۵۰ متر از سطح زمین و دریا با موفقیت به پایان رسید.

پور رجبی اعتبار اجرای پروژه جرثقیل ابر سازه یکهزار و ۷۰۰ تنی را رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تیم فنی تعمیرات با سرپرستی متخصصان کار در ارتفاع، این اقدام مهم را با رعایت الزامات ایمنی طی ۲ هزار نفر ساعت کار به انجام رساندند.

شایان ذکر است؛ با برخورداری از پیشرفته‌ترین پایانه ها و تجهیزات کانتینری و برخورداری از ۳۰ دستگاه گنتری کرین انجام ۸۵ درصد کل آمار جابجایی کالاهای کانتینری کشور را  برعهده دارد .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3821

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها