افزونه جلالی را نصب کنید.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خبر داد؛

تصویب ۵ خوشه اصلی نظام موضوعات فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس

  • کد خبر : 5345
  • 18 مهر 1400 - 11:49
تصویب ۵ خوشه اصلی نظام موضوعات فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تصویب ۵ خوشه اصلی نظام موضوعات فناوری را در حوزه فولاد، معدن، آبزیان، صنایع دریایی و خرما مهم دانست و گفت: تمرکز روی این موضوعات باید محور اصلی تعامل با اتاق بازرگانی باشد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از آنا ، احسان کامرانی در نشست با مسئولان اتاق بازرگانی استان هرمزگان که با حضور رئیس اتاق، هیئت همراه، رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و جمعی از مسئولان حوزه پژوهش دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان آماده فناوری موضوعات توسعه‌ای، تولیدی و فناورانه دانش‌بنیان هستند و هدف از تشکیل دبیرخانه نظام فناوری موضوعات، توسعه همه‌جانبه استان مستعد هرمزگان است.

وی از تصویب ۵ خوشه اصلی نظام موضوعات فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس خبر داد و بررسی دستورالعمل اجرایی دبیرخانه مرکزی استانی نظام موضوعات فناوری را در راستای توسعه تعاملات آموزشی، پژوهشی و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های فناورانه دانشگاه‌های استان هرمزگان و تولیدات علمی و پژوهشی دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان افزود: تمام واحدهای دانشگاهی با همکاری مؤسسات تحقیقاتی و نهادهای تولیدکننده دانش به‌منظور هم‌افزایی تولید علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تجاری‌سازی ایده‌های خلاقانه و نوآورانه باید فعال شوند و با به‌کارگیری تیم‌های کشف و هدایت متخصص شامل اعضای هیئت علمی متبحر و اعضای حقیقی و حقوقی شرکت‌های متخصص فناور به تولید نرم‌افزارهای نوین، محصولات نوآورانه و بازارپسند اقتصادی اقدام و با این نگاه به برقراری تعادل میان اکوسیستم و اقتصاد جامعه کمک کنند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر وجود شرایط ویژه آب و هوایی و اقلیم منطقه و استان بیان کرد: تحقیق و پژوهش‌ها باید با توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی نظام موضوعات فناوری، پارک علم و فناوری و مرتبط با خوشه‌های (مجموعه بنگاه‌های) در اولویت مانند صنایع دریایی، فولاد، آبزیان، معادن و خرما باشد که دارای جذابیت اقتصادی و راهبردی در راستای توسعه فناوری‌های تولیدی و کارآفرینی در منطقه باشند.

کشف منابع بالقوه با استخراج و تبیین موضوعات فناورانه

رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه عنوان کرد: استخراج و تبیین موضوعات فناورانه یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین راه‌های کشف منابع بالقوه و ایجاد راهکارهای نوآورانه برای پاسخگویی به مسائل و مشکلات، نیازهای صنایع و جامعه آن منطقه محسوب می‌شود.

علیرضا سایبانی تأکید کرد: در راستای اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران و مسئولیت اجتماعی دانشگاه به شناسایی، تبیین و بهره‌گیری از فناوری‌های کاربردی هر استان اقدام می‌کنیم که قابلیت ارزش‌آفرینی برای مردم استان، کشور و افراد مشغول در این پروژه را داشته باشد.

وی افزود: موضوعات پس از تصویب دبیرخانه مرکزی و تعیین ترکیب تیم کاشف وارد فاز عملیاتی خواهد شد و اهداف آن منطبق با نیازهای استان به‌ویژه ویژگی‌های دریایی، صنعتی و کشاورزی بوده که خروجی آن طرح‌های بزرگ و برای پیشرفت منطقه و استان کاربردی است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5345

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها