افزونه جلالی را نصب کنید.

نشست ساماندهی کودکان کار و خیابانی با رویکرد دوستدار کودک

  • کد خبر : 5554
  • 23 آبان 1400 - 23:48
نشست ساماندهی کودکان کار و خیابانی با رویکرد دوستدار کودک
نشست ساماندهی کودکان کار و خیابانی با رویکرد دوستدار کودک به میزبانی بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ؛ در این نشست که با هدف حمایت از کودکان کار و خیابانی براساس رویکرد دوستدار کودک و جایگزینی روش جذب و شناسایی به جای جمع آوری کودکان از سطح شهر برگزار شد.

در ابتدا سرپرست بهزیستی هرمزگان در خصوص طرح اقدام و عمل ، طرحی برای حمایتهای اجتماعی از کودکان کار و خیابانی ، توضیحاتی ارایه نمود.

دکتر ابراهیم حسن نژاد اظهار داشت : بارزترین شاخصه این طرح این است که از ادبیات جرم‌سازی و جرم‌انگاری برای کودک و خانواده و تعقیب وگریز دوری شده و ‌جمع‌آوری به ساماندهی تغییر پیدا کرده و بحث توانمندسازی بصورت شاخص مطرح شده است.

در ادامه مریم امینی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با ارائه توضیحاتی در خصوص عملکرد و فعالیت های صورت گرفته در این زمینه ، تصریح کرد: کودک در اجرای این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است و توانمندسازی کودک با استفاده از ظرفیت خانواده در دستور کار قرار دارد و سعی شده است با حفظ شأن کودکان نسبت به حمایت اجتماعی آنان اقدام شود.

در پایان این نشست نماینده هر دستگاه در خصوص فعالیت هایی که می توانند درحمایت از کودکان انجام دهند توضیحات لازم را ارائه نمودند.

 پس از جمع بندی مطالب نیز مقرر شد دستگاه عنبیه جهت کدگذاری و هویت بخشی کودکان کار و خیابان خریداری شده و از روش جذب و شناسایی جهت ساماندهی کودکان کار و خیابان استفاده شود ، همچنین دستگاههای اجرایی ذیربط  آمار کودکان کار و خیابانی را به بهزیستی ارائه نمایند.

گفتنی است سرپرست بهزیستی استان هرمزگان ، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ، نماینده معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ، کارشناس اداره اتباع و امور خارجی ، جانشین مدیریت پیشگیری شهرداری بندرعباس ، کارشناس مسئول و کارشناس دفتر امور آسیب ‌دیدگان اجتماعی و مسئول فنی موسسه آینده روشن (مجری طرح) از حاضرین در این نشست بودند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5554

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها