افزونه جلالی را نصب کنید.

فرهنگ و هنر هرمزگان غریبانه و مظلوم است

  • کد خبر : 6250
  • 08 اسفند 1400 - 10:27
فرهنگ و هنر هرمزگان غریبانه و مظلوم است
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در دیدار با مدیر کل و کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : فرهنگ و هنر هرمزگان غریبانه و مظلوم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت حوزه فرهنگ و هنرگفت : فرهنگ حوزه غریب و مظلومی است و لازم است نگاه مدیران و دستگاه ها به این حوزه به یک رویکرد اولویت دار تبدیل شود.

وی انجام و اجرای هر سیاست و برنامه ریزی در جامعه را منوط به برنامه ریزی فرهنگی دانست و افزود : هر اقدام و برنامه از سوی تمامی دستگاه ها و متولیان باید پیوست فرهنگی داشته باشد و در این صورت است که آسیب ها و ناهنجاری ها کاهش و رضایت عمومی افزایش می یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان به مسئولیت اجتماعی صنایع و شرکت ها اشاره کرد و بیان داشت : مسئولیت اجتماعی صنایع و شرکت ها اگر به صورت درست و صحیح صورت پذیرد بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود و در این خصوص هماهنگی های لازم جهت ایجاد صندوق اعتباری مشخص برای تجمیع اعتبارات صنایع و شرکت ها از سهم مسئولیت های اجتماعی و هزینه کرد آن بصورت هدفمند و صحیح در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد : حوزه فرهنگ و هنر و همچنین شورای فرهنگ عمومی و مراکز دینی و قرآنی باید در اولویت سهم مسئولیت اجتماعی صنایع قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده به برون سپاری فعالیت های فرهنگی – هنری تاکید کرد و گفت : برون سپاری فعالیت ها در حوزه فرهنگ و هنر یک اولویت و ضرورت است و تمرکز زدایی یک آسیب جدی فرهنگ است و باید فعالیت ها و برنامه ها به بخش های مردمی ، هنرمندان و مراکز مردم نهاد سپرده شود.

امام جمعه بندرعباس لازمه برنامه ریزی صحیح در حوزه فرهنگ و هنر را داشتن بانک اطلاعاتی قوی و به روز دانست و افزود : شناخت ظرفیت ها ، استعدادها ، توانمندی ها و پتانسیل های حوزه فرهنگ و هنر از طریق بانک اطلاعاتی قوی امکان پذیر است و ایجاد این زیرساخت در اولویت برنامه های شورای فرهنگ عمومی قرار دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان بیان کرد : هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه قشری حساس ، ریزبین و دغدغه مند هستند و لازم است به صورت مستمر با آنها ارتباط داشت و از وضعیت معیشت و احوالات آنها باخبر بود و به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

وی به اهمیت تحقق گام دوم انقلاب و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و به ویژه اجرایی کردن جهاد تبیین در بخش های مختلف فرهنگ و هنر و رسانه تاکید کرد و افزود :نقش هنرمندان و بخش های مختلف فرهنگ ، هنر و رسانه باید در تحقق موارد فوق مشخص و اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در ادامه به رونمایی برش استانی سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان پرداخت و گفت : استان هرمزگان جزء ده استان پایلوت تدوین این سند مهم می باشد و این سند در حال نهایی شدن است و به زودی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رونمایی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود : برش استانی سند مهندسی فرهنگی هرمزگان مهمترین منبع و مرجع برنامه ریزی فرهنگی ، هنری و دینی و چراغ راه توسعه فرهنگی استان در همه بخش ها می باشد که جا دارد از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در جهت تدوین آن تقدیر و تشکرنمایم.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد : سند مهندسی فرهنگی هرمزگان کاملا مطابق با اسناد بالا دستی به ویژه گام دوم انقلاب می باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=6250

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها