افزونه جلالی را نصب کنید.
در چهارمین روز از هفته دولت انجام شد:

دیدار فرماندار حاجی آباد با مسوولان و معتمدین بخش فارغان

  • کد خبر : 7371
  • 06 شهریور 1401 - 17:50
دیدار فرماندار حاجی آباد با مسوولان و  معتمدین بخش فارغان
فرماندار حاجی آباد به اتفاق جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی با معتمدین و مسوولان بخش فارغان در محل مسجد صاحب الزمان عج شهر فارغان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی بخشداری فارغان، در این دیدار مسائل و مشکلات سطح شهر و روستاهای تابعه بخش توسط شوراهای اسلامی شهر، بخش و معتمدین با فرماندار شهرستان و مدیران دستگاههای اجرایی حاضر مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

خرم نسب فرماندار حاجی آباد در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت:به حول قوه الهی امروز سه واحد پانسیون پزشک افتتاح شد و در بحث شبانه روزی نمودن درمانگاه دغدغه زیست پزشک نخواهیم داشت و خدمات اولیه پزشک انجام شده

نماینده سیاسی دولت در شهرستان حاجی آباد با اشاره به اینکه در شبانه روزی نمودن درمانگاه مرکز بخش فارغان، پرسنل ، ماما و آمبولانس و تجهیزات، جزو نیازهای اولیه به شمار می روند، خواستار ترغیب پزشکان محلی جهت ارائه خدمات به شهروندان سطح بخش شد و افزود: در مراکز درمانی بیمه سلامت با ازای هر نفر مبلغی یارانه اختصاص می یابد و آن مبلغ یارانه باید بتواند نیازهای این مراکز را تامین کند.

وی همچنین از پیگیریهای صورت گرفته در سطح استان توسط مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص خبر داد و افزود: تا زمان تامین اعتبار جهت استقرار سه پزشک در درمانگاه فارغان به زودی یک پزشک در درمانگاه فارغان مستقر خواهد شد و ساعات خدمات دهی شهروندان از ۸ ساعت به ۱۶ ساعت ارتقاء خواهد یافت.

خرم نسب در بحث توزیع اعتبارات بیان داشت: تلاش شده که توزیع اعتبارات در سطح شهرستان عادلانه انجام شود اما به برخی از پروژه ها بدلیل عدم صدور مجوز تعریف پروژه جدید، با اختیار و مسئولیت خود اعتباراتی اندکی تعلق گرفته، که مقرر شد با پیگیری مستمر، به مرور زمان از محل اعتبارات محرومیت زدایی و ملی مبالغی جهت اتمام پروژه ها اختصاص یابد.

فرماندار حاجی آباد دربخشی دیگر گفت: در صورت مهیا بودن زیرساختهای گردشگری در روستاهای سطح بخش از جمله دو روستای تیدر و بخوان، میتوانیم ضمن ترغیب ورود گردشگران به منطقه، شاهد درآمدزایی و افزایش رونق گردشگری باشیم که کمک شایانی به رشد اقتصادی منطقه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تفکر شورای یک روستا می تواند تحول بزرگی در جامعه ایجاد کند، اذعان کرد: با پیگیری و یادآوریهای شما مسئولین و شوراهای اسلامی، امسال در هفته دولت ۷۷ طرح با اعتباری بالغ ر ۷۸۸ میلیارد تومان آماده بهره برداری است که نسبت به سال گذشته، میزان جذب اعتبار در سطح شهرستان افزایش چشم گیری داشته است.

نماینده سیاسی دولت در شهرستان حاجی آباد در بحث پروژه گاز رسانی بیان داشت: پروژه مذکور از مصوبات سفر ریاست محترم جمهور بوده که انشاءالله عملیات اجرایی آن بعد از هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان (علی الحساب) آغاز خواهد شد.

گفتنی است پیگیری گاز رسانی سطح بخش، پوشش تکمیلی اینترنت روستایی، زمینی نمودن فیبر نوری از دشت آشکارا تا مرکز بخش، اجرای نوار حفاری سطح شهر فارغان، احداث میدان دوراهی بسته کمبود تخصیص اعتبار احداث سد بالا دست روستای میمند و راه روستایی نارمند و شبانه روزی نمودن درمانگاه مرکز بخش از جمله موارد مطروحه در این نشست بود.

همچنین پروژههای مواصلاتی سطح بخش از جمله بناب – رائیز – بخوان، کمبود کود آوره جهت کشت کشاورزان، نیمه تمام بودن ساختمان های دهیاری سطح بخش، راه اندازی دبیرستان دخترانه در سیرمند، قطعه بندی زمین های واقع در شهرک کهنوج – سیرمند توسط بنیاد مسکن، زیرسازی شهرک شهید عبدالحمید سالاری در روستای سردر، احداث ابنیه و پل جاده های تلمرا – سیرمند، بازنگری و مطالعه طرح هادی روستاهای تابعه بخش، آسفالت جادههای بین مزارع، اجرای پروژه لوله گذاری باغات تیدر و بخوان، حل مشکل آب شرب دو روستای تیدر و بخوان، حفر چاه آب شرب روستاهای کش رودخانه ، رحیم‌آباد و چند روستای همجوار و همچنین اختصاص رشته برق به هنرستان شهید بهاری مرکز بخش از دیگر مواردی بود که از سوی فرماندار دستورات لازم جهت پیگیری آن صادر شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7371

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها