افزونه جلالی را نصب کنید.

نشست هم‌اندیشی برندسازی چهره‌های ماندگار هزاره اخیر خلیج‌فارس در جزیره هرمز برگزار شد

  • کد خبر : 12735
  • 10 اردیبهشت 1402 - 20:34
نشست هم‌اندیشی برندسازی چهره‌های ماندگار هزاره اخیر خلیج‌فارس در جزیره هرمز برگزار شد
با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و جمعی از صاحب نظران و پژوهشگران حوزه‌های علمی، فرهنگی، تاریخی و دریانوردی، بعدازظهر روز گذشته نشست هم‌اندیشی چهره‌های ماندگار هزاره اخیر خلیج‌فارس (سدیدالسلطنه، ابن ماجد، خواجه عطا و شمس‌الدین محمد کیشی) در جزیره هرمز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به تقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در این نشست با گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس گفت: اعتقاد کامل به ظرفیت و توان شما برای به ثمر رساندن آغازی نو اما کاری بزرگ در حوزه تمدنی استان، ایران، اسلام و جهان را دارم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: این نشست در راستای برند سازی شخصیت‌ها و چهره‌های ماندگار در هزاره اخیر که نقش‌آفرین بودند برای تثبیت و بلند کردن پرچم بزرگ خلیج‌فارس و این پهنه اثرگذار در تاریخ تمدن بشر دارند، برگزارشده است.

وی ادامه داد: وقتی در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف کارکردی جهان خاصه تجارت، بررسی می‌کنیم می‌بینیم که تجارت بازخوردش به‌صرف تبادل کالا و خدمات نیست.

محسنی ادامه داد: تجارت بخشی از کارکرد و رفتارش موضوعات تاریخی و تمدنی و فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار داشت: جایگاه خلیج‌فارس جایگاهی است که قطع یقین افکار کوچک و ناچیز بشر قادر نخواهد بود این جایگاه خطه مهم و استراتژیک جهان را کند.

وی ضمن تشکر از حضور مدیران و صاحب‌نظران حوزه‌های علمی، فرهنگی، تاریخی گفت: ما یک نسل مهمی برای انتقال فرهنگ و تمدن هستیم و می‌توانیم با خوب عمل کردن داشته‌های تمدنی را درست منتقل کنیم.

محسنی افزود: افرادی که برای معرفی و برند سازی در نظر گرفته‌شده‌اند، در حوزه‌های علمی، دریانوردی، تاریخ‌نگاری و حکمرانی مطلوب دریایی، شخصیت‌های بی‌بدیل و بی‌نظیری هستند که برای عدم معرفی این شخصیت‌ها کوتاهی‌های بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بابیان اینکه باید پاس بداریم و قدرشناس زحمات و تلاش‌های بزرگان و چهره های ماندگار هزاره اخیر باشیم، اظهار داشت: به لطف درایت، دانش و بینش شما عزیزان بزرگوار فرصتی برای برند سازی این ۴ شخصیت خواهد بود.

وی تأکید کرد: ان‌شاءالله در هفته میراث‌فرهنگی به‌صورت دقیق به برند سازی این چهار شخصیت پرداخته خواهد شد و مقدمه‌ای خواهد بود برای ثبت این شخصیت‌ها که کارکردهای جهانی دارند.

در  ادامه این نشست پژوهشگران و اندیشمندان با پرسش‌های مدعوین در قالب پنل های مرتبط پیرامون شخصیت‌های  «سدید السلطنه»، «خواجه عطا»، «شمس‌الدین محمد کیشی» و «ابن ماجد» به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=12735

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها