افزونه جلالی را نصب کنید.
فرماندار شهرستان بندر خمیر:

۶۵۰ هزار نهال سالانه سهم بندرخمیر از طرح ملی یک میلیارد نهال است

  • کد خبر : 14465
  • 20 خرداد 1402 - 15:20
۶۵۰ هزار نهال سالانه سهم بندرخمیر از طرح ملی یک میلیارد نهال است
رضا احمدی مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به همراه مصطفی مهران‌پور معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان و حسن کشت‌گر رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرخمیر با میرهاشم خواستار فرماندار بندرخمیر دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، رضا احمدی مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در این دیدار گفت: به منظور افزایش سرانه فضای سبز و حفظ محیط زیست و هوای پاک، تصمیم  بر کاشت یک میلیارد اصله نهال طی چهار سال توسط وزارت جهاد کشاورزی اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه این وظیفه به عهده سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور قرار گرفته است اظهارداشت: ارگان های مختلف دولت بایستی در این مهم مددرسان و یاری دهنده سازمان منابع طبیعی باشند تا این طرح با موفقیت به سرانجام برسد.

احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به‌ ظرفیت های بزرگ در استان هرمزگان،  این استان می‌تواند از پشتوانه های مهم طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور باشد.

در ادامه میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان بندرخمیر  گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طرحی ضروری برای کشور و حافظ فضای سبز است که بر اساس دستور ریاست محترم جمهور در بازه زمانی چهار ساله در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

خواستار با اشاره به شرایط اقلیمی و آب و هوایی هرمزگان اظهار کرد: کاشت درخت برای استانی مانند هرمزگان که در راستای کاهش اثرات خشکسالی پیش می‌رود و با پدیده گرد و خاک مواجه بوده، از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار بندرخمیر عنوان کرد: رمز موفقیت و فراگیر بودن این طرح  مشارکت آحاد مختلف مردم و دستگاه‌های اجرایی بوده و لازمه آن اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه می باشد

وی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و محیط زیست متعلق به خود مردم است و برنامه‌ریزی‌ها بایستی به گونه‌ای باشد تا مردم را با طبیعت آشتی دهیم و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را به مردم بسپاریم.

میرهاشم خواستار بر نقش غیر قابل انکار برنامه ریزی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای احیای منابع آب و خاک و مبارزه با بحران‌هایی از قبیل خشکسالی و آتش سوزی تاکید و بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه، آموزشی، ترویجی و اطلاع رسانی، بهترین رویکرد حفظ منابع طبیعی و صرفه جویی‌های اقتصادی در این حوزه است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=14465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها