افزونه جلالی را نصب کنید.
همزمان با آغاز دریابست در آبهای هرمزگان:

بازدید مدیرکل شیلات هرمزگان از روند اجرای دریابست در هرمزگان// اجرای دو مرحله دریابست در آبهای هرمزگان

  • کد خبر : 18802
  • 31 شهریور 1402 - 0:43
بازدید مدیرکل شیلات هرمزگان از روند اجرای دریابست در هرمزگان// اجرای دو مرحله دریابست در آبهای هرمزگان
مدیرکل شیلات هرمزگان همزمان با آغاز دریابست در هرمزگان از روند اجرای دریابست در صیدگاه های آبزیان در آبهای هرمزگان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، مدیرکل شیلات هرمزگان در این بازدید با بیان اینکه بخش اول دریابست در آبهای هرمزگان از ۳۰ شهریورماه آغاز و تا ۸ مهرماه سال جاری از شرق شهرستان جاسک تا برکه سفلین واقع شهرستان بندرلنگه است. افزود: بخش دوم دریابست نیز از ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت در سراسر آبهای استان به اجرا در خواهد آمد.

بارانی به اقدامات شیلات در جهت حفظ و تقویت ذخایر آبزیان بویژه میگو اشاره کرد و گفت: اجرای طرح دریابست، ایجاد زیستگاه ای مصنوعی ، اعلام ممنوعیت صید در زمان تخم ریزی گونه های حساس و در حال انقراض، رها سازی بچه میگو وماهی گونه بومی در خوریات در راستای کمک به بهسازی ذخایر، کنترل و برخورد با صید غیرمجاز و روش های مخرب صید ازجمله این اقدامات است.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: حضور منظم و به‌موقع نیروهای حفاظت منابع، انجام گشت‌های هدفمند و مشترک با دریابانی، بازدید منظم کارشناسان صید و پژوهشکده و جلوگیری از صید شناورها خارج از محدوده تعیین‌شده از دیگر اهم اقدامات مدیریتی برای مدیریت بهتر صیداستان خواهد بود.

مسعود بارانی با تاکید بر اهمیت اجرای دریابست برای حفظ ذخایر و منافع صیادان و همچنین اهمیت مشارکت جامعه صیادی در اجرای دریابست گفت: از همه جامعه صیادی استان تقاضا داریم در اجرای هرچه دقیق تر و کامل تر طرح دریابست با شیلات همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به حضور فعالانه یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در محدوده و زمان اعلام شده بخش اول دریابست تصریح کرد: طی هماهنگی های لازم با نیروی دریایی سپاه و دریابانی استان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت صید و صیادی برابر با قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

مسعود بارانی با اشاره به گشت های تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با شناورهای تحقیقاتی تصریج کرد: تاریخ و زمان صید میگو در کمیته مدیریت صید شیلات استان پس از انجام گشت های تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ، با حضور مسئولان شیلاتی ، روسای ادارات شهرستان های میگوگیر ازجمله سیریک، میناب، بندرعباس و قشم، مدیران تعاونی های صیادی میگوگیر به عنوان نماینده جامعه صیادان هرمزگان و همچنین کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریایی عمان مشخص می گردد.

گفتنی است استان هرمزگان با توجه به طول نوار ساحلی، تنوع گونه‌ای، تنوع روش‌های صید، ۴۰ درصد صید آب‌های جنوب را به خود اختصاص داده و با تلاش جامعه شیلاتی به ویژه صیادان، به‌عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=18802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها