افزونه جلالی را نصب کنید.

همیار اورژانس هرمزگان شوید

  • کد خبر : 19672
  • 16 مهر 1402 - 7:54
همیار اورژانس هرمزگان شوید
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه از برگزاری دومین دوره آمورزشی همیار اورژانس به منظور جذب و تربیت نیروهای داوطلب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر محمود حسین پور در این باره گفت: تجربه نشان داده است در لحظات اولیه پس از وقوع بحران ها، خود مردم بهترین امداگر هستند.

اما باید توجه داشت که، اغلب، اقدام احساسی، خودسرانه و ناآگاهانه نیروهای مردمی غیر متخصص و فاقد مهارت و دانش فنی لازم، به جای کمک به پیشبرد اهداف و برنامه های مدیریا بحران، منجر به بروز خطرات جانی برای خود فرد داوطلب یا سایر امدادگران و یا حتی ممکن است ضایعات جبران ناپذیری را به مصدومین وارد کند.

در همین راستا اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نظر دارد به منظور بهره گیری از ظرفیت نیروهای مردمی و داوطلب که علاقمند به همکاری با اورژانس ۱۱۵ در مواقع بحران هستند، این مرکز در نظر دارد دومین دوره آموزشی همیاران اورژانس را برگزار نماید.

دکتر حسین پور در ادامه افزود: در این دوره آموزشی، سرفصل های مرتبط با کمک های اولیه از قبیل مدیریت صحنه، مدیریت مصدومین ترومایی، احیاء قلبی و ریوی، انتقال صحیح مصدوم و… به داوطلبین آموزش داده می شود. این دوره رایگان می باشد و افراد علاقمند برای ثبت نام می توانند از تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ لغایت ۱۴۰۲/۰۷/۲۰ به آدرس الکترونیک ems.hums.ac.ir مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند.

بعد از پایان دوره، از داوطلبین آزمون کتبی و عملی گرفته می شود و به شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره حد نصاب در آزمون های شوند؛ گواهی همیار اورژانس اعطاء و از آنها در زمان های بروز بحران از قبیل سیل، زلزله و… استفاده می گردد. با توجه به محدود بودن ظرفیت هر دوره، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام نمایند.

وی در پایان افزود: این مرکز همچنین در نظر به منظور بهره گیری از خدمات ارزنده نیروهای داوطلب تخصصی، از قبیل، پزشک، پرستار، کارشناس بیهوشی و اتاق عمل و… که تمایل دارند در زمان وقوع بحران با اورژانس ۱۱۵ در قالب نیروی داوطلب (اورژانسیار) همکاری نمایند، ثبت نام به عمل آورد.

افرادی که تمایل به مشارکت در طرح اورژانسیار را دارند نیز می توانند از طریق آدرس الکترونیک قید شده در بالا اقدام نمایند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=19672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها