افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان عنوان داد؛

ضرورت تعیین تکلیف موضوع کتابخانه مرکزی و کتابخانه شهدای بندرعباس

  • کد خبر : 21788
  • 07 آذر 1402 - 18:27
ضرورت تعیین تکلیف موضوع کتابخانه مرکزی و کتابخانه شهدای بندرعباس
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: به دادستان بندرعباس دستور دادم که موضوع کتابخانه مرکزی و کتابخانه شهدای بندرعباس را به فوریت بررسی کند.

به گزارش پایگاه خبری چلچل هبندر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بازدید سرزده از کتابخانه اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای شهرک نور بندرعباس به مناسبت هفته کتاب، به دادستان بندرعباس دستور داد که موضوع مشکل کتابخانه مرکزی و کتابخانه شهدای بندرعباس به فوریت بررسی شود.

وی اظهار داشت: موضوع اول، مشکل توافق و قرارداد بین شهرداری بندرعباس و کتابخانه‌های عمومی استان است که مقرر شده بود شهرداری معوض کتابخانه شهدا، در پارک شهید دباغیان کتابخانه جدیدی را احداث کند. موضوع دوم نیز مشکل مسدود بودن ۲ و نیم میلیارد تومان پول کتابخانه‌های عمومی استان در حساب اداره‌کل راه و شهرسازی  است که لازم است برای رفع مشکل بررسی ها انجام و دستورات لازم صادر شود.

قهرمانی ادامه داد: با توجه به اینکه بحث کتاب و کتابخوانی مربوط به فرهنگ و امور زیربنایی است و سرانه فیزیکی کتابخانه‌ای در استان به شدت پایین است و از سوی دیگر جامعه ما نیاز به این زیرساخت های فرهنگی دارد بنابراین رفع این مشکلات اساسی ضروری است. رفع مشکل کتابخانه مرکزی، فضای قابل توجهی را به سرانه فضای کتابخانه ای می افزاید و به همین دلیل دستور تسریع در انجام کار داده شد و ان شاالله به زودی بتوانیم شاهد بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی شهرستان بندرعباس باشیم.

کتابخانه مرکزی بندرعباس که به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه هرمزگان از آن یاد می‌شود، بعد از گذشت ۱۵ سال هنوز به بهره برداری نرسیده است. این طرح زیربنایی که در پارک جنگلی بندرعباس واقع شده، در ۱۲ هزار مترمربع مساحت و ۷ هزار متر مربع زیربنا در پنج طبقه شامل بخش‌های کودک، هرمزگان‌شناسی، مخزن جامع کتاب، نابینایان و ناشنوایان، پژوهشگران و محققان، نگهداری کودکان‌، سالن مطالعه و … است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها