افزونه جلالی را نصب کنید.

آیین یادبود ناخدا ابراهیمی در بندرکنگ برگزار شد

  • کد خبر : 22089
  • 12 آذر 1402 - 12:48
آیین یادبود ناخدا ابراهیمی در بندرکنگ برگزار شد
با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس،حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و جمعی از اهالی تاریخ و فرهنگ آیین یادبود ناخدا ابراهیمی در بندرکنگ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، جواد واحدی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ناخدا ابراهیمی گفت: ناخدا ابراهیمی با جمع‌آوری اشیا تاریخی و دریانوردی، جاذبه‌ای گرانبها را برای مردم به یادگار گذاشته است. 
وی ادامه داد: فرهنگ و تاریخ منطقه در موزه ناخدا ابراهیمی حفظ شده و ما باید قدردان این بزرگمرد فقید باشیم. 
محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی در این مراسم گفت: این نشان از توجه وزیر میراث‌فرهنگی به موضوع میراث‌داران و کسانی که در حوزه تاریخ و تمدن فعالیت می‌کنند، است.
وی ادامه داد: یکی از کسانی که تلاش ارزنده‌ای برای حفظ تاریخ و فرهنگ بومی منطقه انجام داد  ناخدا ابراهیمی بود که توانست با جمع‌آوری اشیا و اسناد تاریخی موزه کوچکی را در کنگ راه اندازی کند.

محمد ابراهیم علیّه، معروف به ناخدا ابراهیمی حافظ تاریخ و اسناد بندرکنگ، بنیانگذار موزه خصوصی ابراهیمی و از حافظان تاریخ و فرهنگ دریانوردی بندرکنگ اواخر آبان ماه در گذشت و این مراسم به همت دوستداران تاریخ و فرهنگ بندر کنگ برگزار شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها