افزونه جلالی را نصب کنید.

مدیران باید به جد ساماندهی سرویس‌های بهداشتی را دنبال کنند

  • کد خبر : 22092
  • 12 آذر 1402 - 12:50
مدیران باید به جد ساماندهی سرویس‌های بهداشتی را دنبال کنند
نشستی با حضور جواد واحدی. معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و معاونین اداره کل در راستای بررسی مسائل و مشکلات و ساماندهی سرویس های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست با اشاره به اینکه استان هرمزگان از جمله استان‌هایی است که برای وزارت میراث‌فرهنگی مهم است، افزود: با توجه به پتانسیل‌های هرمزگان، این استان می تواند پایلوت در حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور باشد. 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: به دنبال این هستیم تغییرات شگرفی را در بعضی از استان‌هایی که می‌توانند تحولی در حوزه ماموریتی ایجاد کنند؛ داشته باشیم. 

او با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که وزارت میراث‌فرهنگی به دنبال آن است اقتصاد گردشگری است، اظهار کرد: با تحولاتی که امروزه در حوزه ماموریتی شاهد آن هستیم، استان‌ها باید بتوانند با سیاست‌های مهندس ضرغامی پیش بروند و معرفی صنعت گردشگری را پیگیری کنند. 

واحدی افزود: در برنامه ششم توسعه ما فقط کلمه صنایع‌دستی را داشتیم اما در قانون برنامه هفتم توسعه، دو ماده و ۱۵ تبصره و بند را آورده ایم که کلیه موضوعاتی که باید در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جمع‌بندی شود در این قوانین آورده شده و جز جز آن هم تصویب شده است. 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه این قوانین بیشتر در حوزه دریا بوده که هم استان‌های شمالی و هم جنوبی معضل داشتند، گفت: این معضلات در حوزه مجوزهای ترکیبی گردشگری، بنادر و ورود کشتی‌های تفریحی بوده که مجلس هم با قدرت به این ماده قوانین رای مثبت داده است. 

او بیان کرد: این قوانین در قانون برنامه هم تصویب شده و به شورای نگهبان هم ابلاغ شده است.

واحدی افزود: به طور مثال هم اکنون در شمال کشور مجتمع‌هایی را داریم که به گل نشسته است و تقریبا هشتاد درصد کار این مجتمع‌ها انجام شده و ۲۰ درصد تا ۳۰ درصد کار مانده است که برای اینکه فعالیت خود را آغاز کنند پول ندارند و تسهیلات هم پرداخت نمی‌شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: در آن قانون، اراضی که کاربری گردشگری دارند می‌توانند درصدی را تبدیل به کاربری مسکونی و تجاری کنند و بر اساس اقلیم منطقه کاربری‌اش را تغییر دهند و از محل فروش آن گردشگری خود را راه بیاندازند. 

او افزود: این کاربری ترکیبی می تواند یک درآمد خوبی را برای استانها به همراه داشته باشد. 

واحدی با بیان ینکه یکی از معضلات برای جذب گردشگر، بحث سرویس‌های بهداشتی است، بیان کرد: روزی هم در دنیا به عنوان روز توالت ثبت شده است و سرویس بهداشتی مکمل گردشگری است. 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: عزم مهندس ضرغامی بر این است که سرویس‌های بهداشتی در این دولت ساماندهی شود و مدیران باید به جد ساماندهی سرویس‌های بهداشتی را دنبال کنند.  

او گفت: سرویس های بهداشتی و آن‌هایی که قابلیت ساماندهی دارند ساماندهی شوند و تابلو راهنما نصب شود تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند و سرویس‌های بهداشتی زیر مجموعه ارگانهای دیگر نیز شناسایی شوند.

 واحدی ادامه داد: به دنبال این هستیم که با سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی سرویس‌های بهداشتی مدرن راه‌اندازی شود که در همین راستا سرمایه‌گذاران قطری و ترکیه‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند. 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: به دنبال این هستیم اولا از شرکت‌های ایرانی استفاده کنیم اگر نه با شرکت‌های خارجی وارد مذاکره خواهیم شد تا بتوانیم این معضل را در همین دولت به سرانجام برسانیم.

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ضمن تشکر از حمایت‌های معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی گفت: عمده مشکلات استان هرمزگان مشکل مالی و کمبود اعتباری است.

او با اشاره به اینکه استان هرمزگان دارای ۱۳ شهرستان است، افزود: از نقطه شروع غرب استان که شهرستان گاوبندی است تا انتهای مکران در شرق استان تقریبا مسافت از بندرعباس تا تهران است که با این بعد مسافت در زمینه اعتبارات عمرانی با چالش روبرو هستیم.

محسنی با بیان اینکه بر اساس تکلیف وزارتخانه در حوزه تعامل و هماهنگی با ادارات، چالش تعاملی با ادارات نداریم، ادامه داد: هر جا می‌بینید کارهایی انجام شده نشات گرفته از تعاملات با ادارت بوده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: در حوزه برنامه‌های توسعه گردشگری و گردشگری دریایی، میز ملی گردشگری دریایی راه‌اندازی شده و راهبردهای بالا دستی و برنامه‌های توسعه دریا محور را دنبال می‌کنیم.

او افزود: همچنین با استفاده از ظرفیت استان، بیش از ۳۰ پروژه پیشران اقتصادی در حوزه گردشگری را طراحی کردیم.

 محسنی با اشاره به اینکه با همین اعتبارات کم، آثار تاریخی متعددی را مرمت کردیم، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به دنبال این هستیم که از ظرفیت خیرین برای مرمت آثار تاریخی استفاده کنیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: در راستای تکالیف و خواسته مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، ساماندهی خدمات بهداشتی در مراکز بین راهی را پیگیری می‌کنیم.

او افزود: این استان در ساماندهی سرویس‌های بهداشتی از ظرفیت‌های نهادها و ارگان‌های دیگر و همچنین خیرین استفاده کرده و با اعتباری که از سوی وزارتخانه ارسال شده، تا هفته دیگر ساماندهی سرویس‌های بهداشتی به جاهای خوبی می‌رسد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها