افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

کرسی‌های آزاد اندیشی وسیله‌ای برای رشد جامعه است

  • کد خبر : 22102
  • 12 آذر 1402 - 12:58
کرسی‌های آزاد اندیشی وسیله‌ای برای رشد جامعه است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در آئین افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی هرمزگان که در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، گفت: امیدواریم که محصول این آزاد اندیشی‌ها و هم‌اندیشی‌ها چیزی باشد که جامعه بتواند از آن برخوردار شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر غلامعلی جاودان افزود: آنچه که امروز بشر از آن استفاده می‌کند محصول تفکر و اندیشه بشر است و طبیعتاً تفاوت‌ها، اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌هایی بین این نگرش‌ها و این تفکرها وجود داشته و وجود دارد اما مهم این است که در واقع ما بتونیم با هم و در کنار هم یک گفتگوی منطقی معقول و در چارچوب ضوابط داشته باشیم.

دکتر جاودان اظهار کرد: در هر جامعه‌ای برای پیشرفت آن جامعه نیاز است که افراد بتوانند افکاری که دارند را بیان کنند. متفکرین آن جامعه هم باید آن افکار را نقد و تحلیل کنند و افراد باید ظرفیت پذیرش تحلیل و نقد طرف مقابل را در خود ایجاد کرده باشند. زمانی یک جامعه پیشرفت می‌کند که ما به افرادی که انواع و اقسام اندیشه‌ها را دارند اجازه بیان اندیشه‌شان را داده باشیم. اما این اندیشه باید اندیشه‌ای باشد که زیرساخت‌های بنیادی یک جامعه را مورد هدف قرار ندهد و پایه‌ها و اساس یک تفکر، یک مذهب، یک دین و یک اعتقاد ریشه‌ای را هدف قرار ندهد.

این مقام مسئول افزود: هر آزاداندیشی و هر بیان تفکری باید اصول اولیه‌ای داشته باشه و بر اساس آن اصول اولیه ما باید اقدام بکنیم تا با محدودیت مواجه نشویم. بنابراین شرط اول این است که پایه‌ها و اساس و شالوده یک موضوع را مورد هدف یا مورد نقد قرار ندهیم. اگر هم در موضوعی نقد وجود دارد قبل از اینکه بخواهیم در سطح جامعه نقدی را مطرح کنیم باید با متولیان و صاحب نظران مربوطه مطرح کنیم.

وی گفت: این کرسی های آزاد اندیشی باید بر اساس اصول علمی برگزار شود و هیئت منصفی برای نقد نظریات در این جلسات حضور داشته باشد که مباحث طرفین را رصد کند و نظر دهد. در زمینه‌های مختلف باید به گفته‌های صاحب نظران توجه شود.

دکتر جاودان تاکید کرد: حرمت افرادی که بحث می‌کنند و در جلسات کرسی های آزاد اندیشی شرکت میکنند باید حفظ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند وسیله‌ای برای رشد جامعه در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه‌های علمی باشد و این ظرفیتی است که دانشگاه‌ها باید به نحو احسن از آن استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها