افزونه جلالی را نصب کنید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

سرانه‌ها در حوزه بهداشت باید بیشتر شود

  • کد خبر : 22153
  • 14 آذر 1402 - 16:16
سرانه‌ها در حوزه بهداشت باید بیشتر شود
همایش ۲روزه مدیران توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باحضور رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، معاون بهداشتی دانشگاه، مدیران توسعه شبکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و جمعی از مسئولان دانشگاه از روز گذشته در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر عبدالجبار ذاکری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این همایش گفت: گسترش و توسعه شبکه، هم قلب و هم مغز بهداشت است. قلب بهداشت به این دلیل که باید از برنامه‌ها پشتیبانی کنید و مغز بهداشت به این دلیل که باید برنامه‌ها را هدایت کنید.
وی افزود: مواردی وجود دارد که باید بیشتر به آن پرداخته شود و یکی از آن‌ها تقویت برنامه‌های سلامت در گسترش شبکه است.
دکتر ذاکری اضافه کرد: برنامه‌های واحدهای مختلف باید ادغام شود که عدم تحقق آن در توسعه شبکه یک معضل است. به‌عنوان مثال طب ایرانی باید در نظام شبکه به درستی ادغام شود.
وی ادامه‌داد: ما باید آموزشگاه‌های بهورزی را توسعه دهیم و مراقبان سلامت را به صورت بومی تربیت کنیم. یکی از مشکلات ما خصوصا در شهرستان‌های محروم مشکل ماندرگاری پزشکان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امسال در حال تربیت ۱۸۰ بهورز هستیم که باید سرانه‌ای برای آن‌‌ها در نظر گرفته شود. در آذرماه ۲۶ خانه بهداشت را فعال کردیم اما در تامین تجهیزات با مشکلاتی مواجه هستیم. مراکز شبانه روزی هم نیاز به سرانه و توجه ویژه‌تری دارند.
دکتر ذاکری افزود: در پایش برنامه بیمه روستایی باید بازنگری اساسی صورت گیرد. باید چک لیست‌ها را به سمت شاخص‌محوری و پیشگیری پیش ببریم.
وی اضافه کرد: کارانه‌های کارکنان سلامت از سال ۹۵ تغییری نکرده است و این موضوع همکاران را بی‌انگیزه می‌کند.
معاون بهداشتی علوم پزشک هرمزگان با بیان اینکه شبکه‌های بهداشت و درمان فرسوده است و باید به آن‌ها توجه بیشتری شود، گفت: ما در روستا کار بیشتری برای برنامه سلامت خانواده کرده‌ایم اما در شهر باید نسبت به فضای فیزیکی برای این کار توجه بیشتری شود. همچنین پایگاه‌های سلامت شهری در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر باید بازنگری شود.
وی افزود: تعریف شده که هر ۱۵۰۰نفر یک مراقب سلامت داشته باشند اما در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر هنوز محقق نشده است. استانداردسازی خانه‌های بهداشت هم با این سرانه‌ انجام نخواهد شد.
دکتر ذاکری اظهار کرد: در برنامه بیمه روستایی در حال ورشکستگی هستیم. سرانه‌ها خیلی پایین است. و اگر می‌خواهیم این برنامه به نتیجه برسد نیاز است که سرانه‌ها افزایش پیدا کند.
وی در پایان گفت: لازم است که توجه جدی‌تری به ارتقا سیستم‌ها و زیرساخت‌های اینترنتی شود، چرا که خیلی از همکاران در ثبت مراقبت‌هایشان با مشکل مواجه هستند.
لازم به ذکر است؛ ۶۳ مدیر توسعه شبکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این همایش حضور دارند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها