افزونه جلالی را نصب کنید.

رفع تصرف بیش از ۱۱ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم

  • کد خبر : 7198
  • 31 مرداد 1401 - 16:44
رفع تصرف بیش از ۱۱ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف سه قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت یازده هزار و 932 متر مربع در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف سه قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت یازده هزار و ۹۳۲ متر مربع در جزیره قشم خبر داد.

مجتبی قهرمانی اظهار داشت: این رفع تصرفات به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با هدف احقاق حقوق مردم و مقابله با زمین‌خواری انجام شده است.

وی توضیح داد: ساخت و سازهای غیر مجاز موجود در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منطقه آزاد قشم و مأموران نیروی انتظامی تخریب شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطر نشان کرد: این ساخت و سازهای غیرقانونی شامل دیوارچینی، پی سنگی و سد و بند خاکی بود که در شهر درگهان و روستای تلمبو و خارج از محدوده طرح هادی روستای چاهوک غربی قرار داشت.قهرمانی اضافه کرد: ارزش تقریبی این اراضی، ۳۸ میلیارد و سیصد و چهل و سه میلیون ریال است که پس از رفع تصرف، به بیت المال اعاده شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه یکی از گلوگاه‌های فساد، تصرف اراضی ملی و دولتی است، تأکید کرد: بر اساس اهداف و اولویت‌های دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، با هرگونه زیاده خواهی و تخلف در این خصوص، قاطعانه برخورد خواهد شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7198

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها