افزونه جلالی را نصب کنید.

کتابخوانی یک واجب دینی است

  • کد خبر : 21110
  • 21 آبان 1402 - 18:41
کتابخوانی یک واجب دینی است
امام جمعه بندرعباس و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان گفت: کتابخوانی یک واجب دینی است و مسئله کتاب و کتابخوانی جایگاهی بسیار رفیع دارد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان، امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ آبان ماه در آستانه هفته کتاب(۲۳ تا ۳۰ آبان ماه)، شعار این هفته نماز جمعه بندرعباس را «کتاب خوانی یک واجب دینی است» دانست و به این موضوع به عنوان یک اولویت و ضرورت به شکل ویژه پرداخت.

محمد عبادی‌زاده گفت: کتاب و کتابخوانی، موضوع بسیار مهمی است. مسئله کتاب و کتابخوانی جایگاهش بسیار رفیع است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان ادامه داد: برای تبیین و اهمیت این موضوع از تذکرات حضرت آقا دو نکته را اشاره می‌کنم که فرمود: «کتابخوانی را به سبک زندگیتان تبدیل کنید و مطالعه را جزء سبک زندگی اسلامی قرار بدهید و تلاش کنید که کتاب در سبد خانوار خانواده‌ها قرار بگیرد.»

وی ادامه داد: همانطور که برای غذای جسممان هزینه می‌کنیم باید برای کتاب به عنوان غذای روحمان نیز هزینه کنیم.

او با انتقاد از وضع موجود زیرساخت‌های حوزه کتاب گفت: در حوزه کتاب و سرانه کتابخوانی و کتابخانه‌ها که محل نگهداری کتاب است، امروزه در استانمان به جد کمبود داریم. هم در زمینه کتابخانه‌های عمومی و هم در زمینه کتابخانه اختصاصی در استان کمبود داریم. همچنین باید نرخ کتابخوانی و سرانه فضای کتابخانه‌های ما به یک حد متعارف برسد.

عبادی زاده همچنین خطاب به روسای دانشگاه‌ها ابراز داشت: در دانشگاه‌ها کتابخانه تخصصی وجود دارد اما در خوابگاه‌های دانشجویی هم نیاز به کتابخانه داریم زیرا عمده وقت دانشجو در خوابگاه‌ها سپری می‌شود که باید زمان استراحت بتوانند از کتاب و فضای کتابخانه خوابگاه‌ها استفاده کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به خانواده‌ها نیز توصیه می‌کنم که کودکان را از همان زمان کودکی با کتاب آشنا کنند. کاری کنند که فرزندانشان از کودکی و نوجوانی با کتاب انس بگیرند تا زمانی که بزرگ شدند به کتاب دل ببندند. خانواده‌ها باید از کودکی، کتاب‌های کودکانه تهیه کنند، برای کودکان خود بخوانند و با آن‌ها همخوانی کنند تا کودکان به کتابخوانی تشویق شوند و همچنین برای خوانش کتاب به آن‌ها جایزه بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت: کودکان را برای کتابخوانی آماده کنید و کتابخوانی را به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل کنید؛ زیرا یکی از مصادیق فرهنگ عمومی در جامعه کتاب و کتابخوانی است. امیدوارم ان شاالله هم در توسعه کتاب و هم توجه به کتاب، جامعه ما به این سمت و سو حرکت بکند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها