افزونه جلالی را نصب کنید.

قابلیت احیای بافت تاریخی لافت با رویکرد گردشگری فرهنگی

  • کد خبر : 22294
  • 17 آذر 1402 - 17:15
قابلیت احیای بافت تاریخی لافت با رویکرد گردشگری فرهنگی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: بافت تاریخی لافت قابلیت احیا با رویکرد گردشگری فرهنگی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، نشستی با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس و استانها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سید احمد پوازی امام جمعه و رئیس ‌شورای اسلامی و‌ محمد آتشین‌ماه  شهردار بندر لافت در محل وزارت میراث‌فرهنگی در راستای احیای بافت تاریخی لافت برگزار شد.
محمد محسنی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این نشست با اشاره به اینکه احیای بافت تاریخی لافت کمک به گردشگری میراثی است، گفت: بافت تاریخی  لافت عناصر ارزشمند معماری را در خود دارد و سرمایه‌ای بالقوه برای جذب گردشگران محسوب می.شود.
او افزود: با توجه به سابقه زندگی سکونت‌گاهی در سواحل این بندرتاریخی و افزایش ارتباط با بافت‌های تاریخی بندرکنگ و بندر سورو، این بندر تاریخی قابلیت این را دارد که با رویکرد گردشگری فرهنگی احیا شود.
جواد واحدی معاون امور مجلس و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن تشکر از فعالیت‌های فرهنگی و تعامل استانی و کشوری شهردار و امام جمعه بندرلافت گفت: نیازهای مرمتی بافت تاریخی لافت احصا و برای تامین اعتبار منابع ملی به وزارت میراث‌فرهنگی ارسال شود.


  • هم‌رسانی
لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها